Ernest Hemingway “Vanamees ja meri”

51/53 Teema 5: Raamat, mis on saanud Pulitzeri preemia
Ernest Hemingway “Vanamees ja meri” (Eesti Raamat, 88lk.)
14523034_1324964867527687_8721504732681589371_n.jpg
See raamat sai Pulitzeri kirjanduspreemia aastal 1953.
“Vanamees ja kala” oleks mina pealkirjaks pannud. 🙂 Meres on küll paat ja meri kerib laineid ning meri hoiab kalu, aga Vanamehe sõber ja raamatu teine peategelane on ikkagi Kala.
See oli nii nauditav lugemine!
See, kuidas Vanamees ei murdunud, mismoodi ta ennast käsutas, tagant utsitas, ülesütlevate ihuliikmetega sõitles, neid korrale kutsus. Kuidas Vanamees mõtles, et valu on hea, valu hoiab meele ärksa.
Tema teadmised kalade käitumisest, oskus pilvede kerkimise järgi ilma aimata, tarkus planeerida ja ehitada.
Kõik see oli imetlusväärne!
Kui Kala Vanamehe paadiga sappa võttis, ja ulgumere poole triivis, pidasin ma hinge kinni ja olin üsna kindel, et see raamat, sellele mehele, eluga ei lõpe. Ja ma tegin seda, mida ma mitte kunagi ühegi raamatuga ei tee – ma lugesin lõpu ära. Ja mul on selle üle hea meel, sest teadmine, kuhu asi lõpuks jõuab, andis mulle võimaluse nautida Hemingway suurepäraselt kirja pandud lugu.

Lisa kommentaar