Matthew Walker “Miks me magame”

Matthew Walker “Miks me magame” (391lk. Argo)

46495841_2226467244044107_7240160897832845312_o.jpg
“Oh, ma magan ennast nädalavahetusel välja!” Kes teist on kiirel nädalal, kui unetunde napib, niimoodi mõelnud? Mina olen. Seda raamatut lugedes purunes see illusioonikene, sest võlg jääb võlaks, seda ei saa välja magada.

Aitäh, Triin, et andsid mulle võimaluse raamatuga juba enne selle ilmumist tutvuda! Jube huvitav oli!!! Tõesti! Huvitav ja teisest küljest masendav, sest tundub, et uni on inimese hästi toimimiseks üks vajalikumaid asju, samas suhtume me sellesse väga kerglaselt.
Magan siis, kui pensionile jään!
Eksole.

Kes teist on lõoke ja kes öökull? Kui sinu uneaeg on umbes 21:00 – 05:00, oled lõoke, kui 02:00 – 10:00 oled öökull. Mina olen täielik öökull, aga probleem on selles, et hommikune magamine on kogu mu elu töö ja kooli tõttu ära jäänud. See raamat patsutas mulle sõbralikult õlale ja kinnitas, et kõik on hästi ja ma pole sellepärast veel laiskvorst, et mul varahommikul (loe enne 9:00) nii raske ärgata ja keskenduda on. Elu algab ikka öösel, peale 00:00! 😀
Aga mu abikaasa on lõoke!

Kohvisõbrad – kas te teate, et kui te joote õhtul peale 19:30 kohvi, on pool sellest kofeiinist kell 01:30 öösel veel teie ajus ja ajab seal oma “püsi ärgas ja ärkvel” asja?
Ma ise kohvi ei joo, aga oma perekonna õhtuse kohvi tahaks küll kangesti ära keelata …

Üks jube asi on mikrouni. See tekib unepuudusest näiteks autoroolis. Mõned sekundid, kui inimesel puudub igasugune taju. Aga autoga liikluses – mida tähendab mõni sekund?
Raamatus on hea näide, kus alkoholi tarbinud inimese taju on kõvasti aeglustunud, aga ta ühel hetkel siiski reageerib ohtlikule olukorrale, samas kui üleväsimusest tekkinud mikrounes inimesel pole mingit taju ega reaktsiooni!

Raamatus räägitakse ka unevaeguse mõjust tervisele. Kuidas see, et me korralikult ei maga, mõjutab meie südant, veresoonkonda, aju ja teeb meid ka paksuks.
Umbes 5 aastat tagasi tegelesin ma umbes pool aastat väga rangete reeglitega elukorraldusega. Üheks reeglitest oli ka uni, st. igal ööl 8 tundi und. Kõige selle järgimine tegi minust ärksa ja tegutsemisiha täis inimese, nii et jah – tean omast käest, mida tähendab korralik väljapuhkamine.

Kõik, mis siin raamatus kirjutatakse, ei ole muidugi nii ähvardav ja noomiv. Kogu lugu on väga muhedalt kirja pandud (autor kirjutab isegi, et tal pole midagi selle vastu, kui lugeja lugedes vahepeal tukastab) ja tutvustab ka põnevaid asju. Näiteks kirgas uni, kus sa und nähes ise tead, et oled unenäos.

Kõigile lugejatele meeldib kindlasti selline soovitus, et enne magamajäämist võiks tegeleda millegi rahustavaga, näiteks kuulata muusikat või LUGEDA!

Raamat peaks ilmuma detsembrikuus. Soovitan lugeda! On põnev ja annab palju teadmisi. Ehk aitab kellelgi oma elurütmigi parandada.

Lisa kommentaar