Indrek Hargla “Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus”

Teema 17: Raamat, mille pealkirjas on 5 sõna
Indrek Hargla “Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus” (287lk. Varrak)

Hargla.jpg

Mina olen see, kes polnud siiani lugenud mitte ühtegi Indrek Hargla raamatut! Aga oi kui palju olen ma kuulnud ja lugenud ülistusi kõigile ta teostele, eelkõige Melchiorile! Niisiis võtsin ma selle raamatu kätte suure elevuse ja ärevusega ja veel suurema ootusega.
Asusin lugema ja ühel hetkel taipasin, et mu mõtted jooksevad hoopis mujal. Ma küll keeran lehti ja loen, aga ei tea sellest, mida ma loen midagi.
Alustasin siis uuesti. Keskendusin, süvenesin. Siis tekkis janu. Siis tiirutasid väljas künnivaresed (mu lemmikud!) ja siis olin ma jälle jupi lugenud nii, et ei mäletanud muffigi.
Tegin pausi ja alustasin õhtul, kui tuba oli pime ja linnud vakka jäänud, uuesti. Ja nii ma murdsin ennast sellest raamatust läbi. Kuskil sajanda lehekülje juures läks huvitavamaks. Mõnda aega ma täitsa nautisin ja mul oli hea meel! Selline tunne oli, et mul on siiski natukenegi head maitset ja lootust 😉
 
Mulle meeldis õhustik ja keelepruuk ja Melchiori ning tema naise omavahelised suhted. Samuti see, mismoodi apteekrihärra tol ajal tähtis mees oli ja kuidas kõik heal meelel talle lugusid vestsid. Huvitav oli lugeda, mismoodi õige asja pärast võis inimese maha lüüa ja keegi ei pannud seda pahaks.
Ma olen kindel, et kannatan nüüd veidi ja annan siis Melchiorile uue võimaluse – ilmselt võtsin ma selle raamatu lihtsalt valel ajal kätte ja järgmisi naudin ma juba samamoodi kui kogu Eesti rahvas. 🙂
 
Aga nii mõnegi toreda tähelepanku märkisin ma raamatusse värvilise kleepsuga ära!
 
*Aastatel 1400+ sai inimesi ära osta ja rääkima panna apteekrilt saadud magusa kommiga. Nii armas 🙂
*Pealtkuulamine ja klatš olid elu edasiviivaks jõuks! Kui kuskile läksid, siis parem, kui sul oli põnevaid uudiseid!
*Naised saunas räägivad rohkem jumalavallatuid ja ropuvõitu asju kui mehed isekeskis.
*Värskelt tapetud mehe suguliikme seemnest sai omal ajal kallihinnalist jõujooki.
*Selle taha pole ükski kuulujutt jäänud, et sündmusel pealtnägijaid ei olnud!
*Inimene peab magama, sest magamise ajal tekib üdi juurde. Aga kui inimene korralikult ei maga, siis üdi juurde ei tule ja tema ihu ei puhka ennast välja!
 
Kõik väga asjalikud tähelepanekud ja mitmedki kehtivad küllap tänapäevalgi 🙂 Eriti see, mis puudutab kuulujuttu ja “naised saunas rääkisid” teemat. 😀

1 thoughts on “Indrek Hargla “Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus”

  1. Pingback: Indrek Hargla | Stalkerid

Lisa kommentaar