S. Orth ja A. Blinda “Vabandust, me lendasime maandumisrajast üle!”

19/53 Teema 4: Pööraselt naljakas raamat
12733518_1157479610942881_2092180098883675680_n.jpg
S. Orth ja A. Blinda “Vabandust, me lendasime maandumisrajast üle!” (190lk.)
Raamat reisijate ja lennukimeeskonna poolt kirja pandud naljakatest kogemustest lennuki pardal.
Mulle endale ei meeldi lennata. Nii kui rattad maast rebitakse, nii läheb kontroll minu elu üle kellelegi teisele ja see on väga ebameeldiv tunne. Aga minu kõige uhkem lennureis on olnud Tallinnast Stockholmi, kus me olime abikaasaga kahekesi lennukis 😀 Meie kaks, stjuardess ja piloot. Nagu eralennuk!
Niisiis jäi see raamat mul raamatukogu riiulis silma ja tore on, sest see on tõesti naljakas. Kui kujutleda end lennukisse, õhuaukudesse, ebaõnnestunud ja raskete maandumiste keskele, siis on selline huumor lausa hädavajalik!
Mõned näited 🙂
*Turvalisusettekande käigus rääkis stjuardess, mida teha, kui hapnikumaksid klappidest alla kukuvad: “Pange mask endale pähe ja hingake täiesti rahulikult. Kui te reisite koos lapsega, siis pange mask kõigepealt endale pähe ja aidake siis last. Kui te reisite koos kahe lapsega, siis pange palun mask esmalt endale ja siis otsustage, kummal lapsel on suurem tõenäosus ülikool lõpetada, ja pange mask järgmisena pähe talle”.
*Meie tagasilennul Lanzarotelt Münchenisse saavutas lennuk lendamiskõrguse tugevas tuules. Pardal valitses pinev vaikus. Seepärast tundis teine piloot kohustust valjuhääldite kaudu selgitada: “Mu daamid ja härrad, hetkel on meil tugev taganttuul, seepärast lennuk natuke raputab. Aga te ei pea nii kramplikult tooli käetugedest kinni hoidma, lennuki alla kukkudes tulevad need samuti kaasa”.
*Kui me ühel lennul Hamburgist Londonisse olime kümme minutit õhus olnud, hüüdis stjuardess kõigi reisijate nähes akna poole viskudes: “Oi, jumal küll, tiib!!!” Paljud reisijad karjusid ja kõik vahtisid ainiti…täiesti töökorras tiiba. Seepeale ütles stjuardess mikrofoni: “Ma olen seda alati tahtnud teha. Vabandage! Me hakkame hetke pärast jooke serveerima.” Suur osa reisijatest tellis alkoholi.
*Üks American Airlinesi piloot andis korralduse kõik elektroonilised seadmed enne lennuki õhkutõusmist välja lülitada: “Nii, rahvas, me oleme stardiks valmis. Mul oleks vaja, et te kõik oma mustsõstrad, maasikad ja mustikad välja lülitaksite!”.
Ja samas vaimus terve raamat