Fredrik Backman “Mida minu poeg peaks maailmast teadma”

62. Väljakutseväline raamat
Fredrik Backman “Mida minu poeg peaks maailmast teadma” (Tänapäev 176lk.)
13178026_1214730861884422_2712539707881015220_n
Kui ma loen mõnd väga head raamatut, siis otsin ma ka selle kirjaniku teisi teoseid. Lugesin ja vaimustusin “Mees nimega Ove” nimelisest raamatust ja leidsin, et Backmanil on eesti keeles olemas veel üks raamat.
Kaanekujunduse järgi kõmpisin kohe raamatukogu lasteosakonda, aga juhatati kenasti täiskasvanute poolele tagasi 🙂

Nende kaante vahel on muhedad lood ühest isast, kes oma väiksele pojale maailma tarkusi selgitada püüab. Ühtlasi paneb ta kirja ka oma apsud ning ühe eriti vinge chorizo-peekoni-sibula-majoneesi jne. saia retsepti.
Selles raamatus kirjutab ta muuhulgas ka nii:
Ma olen nüri ja nurgeline ja mustvalge. Ja mu abikaasa on kõik minu värvid.
Kes on Ove raamatut lugenud, see teab nüüd, kust sealne abikaasa kirjeldus tulnud on 🙂 Samuti on siin raamatus olemas Ove naabrinaise Parvanehi juured – kirjaniku enda abikaasa on väike, sõnakas, kirglik ja tõmmu võõramaalane.

Aga siin on palju toredaid juhtumisi ja ütlemisi:
*Kui emme on sulle hommikusöögi andnud, näeb köök välja nagu Ajaxi reklaam. Kui mina olen sulle hommikusöögi andnud, näeb see välja nagu “Doom 3”. Kurat, keegi varjab mindagi minu eest.

*Kõige hullem on see träni, mis me enne sinu sündi ostsime. Näiteks lammas, mille kõlaritest kostab vaalade laul, et sa paremini magaksid. Miks see jubin ometi vaalakujuline ei olnud? Ah? See ei anna mulle siiani rahu.

*…Ja siis leiutasid inimesed lennuki. Ja Jumal oma lõputus headuses laskus maa peale ja joonistas pagasilindist ühe meetri kaugusele kollase joone. Ja Jumal ütles: “Kui kõik selle joone taga seisavad, siis näevad kõik kõiki kotte.”
Ja siis vaatas üks inimene rahva hulgast seda joont ja ütles: “Ääeiii! Ma tahan lähemaleee!” Ja ta astus üle joone. Ja siis astus ka ülejäänud rahvas üle joone.
Ja sellepärast peetaksegi meil sõdu.
Sest inimesed on nii kuradi lollid.

Lisa kommentaar

