Cecelia Ahren “P.S. I Love You”

27/53 Teema 45: Raamat, mille pôhjal tehtud filmi oled näinud, aga raamatut pole veel lugenud.
Cecelia Ahren “P.S. I Love You” (503lk. ingliskeelne)
983658_1172077629483079_7684920410668763251_n

Mu ammune lemmikfilm
Tol ajal kui ma seda esimest korda nägin, olin äsja näinud filmi “Ooperifantoom”, mis tähendas tohutut vaimustust Gerard Butlerist ja äsja avastanud enda jaoks iiri muusika, nii et selles filmis oli mitu imelist asja koos. Film nähtud, tahtsin seda endale ka. Niisiis tellisin omast arust RR-ist filmi. Kohale jõudis raamat, mis jäi riiulile.
Nüüd tuli lugemisteema, kuhu see raamat suurepäraselt sobis!
Kujutasin ette, mismoodi seal Iirimaad kirjeldatakse ja….
Nii raamatus kui filmis on peategelased Holly ja Gerry. Gerryl on ajukasvaja ja ta sureb. Holly ei oska oma eluga kuidagi edasi minna, kuni ta saab paki, milles on 10 ümbrikut Gerrylt. Mees on enne surma kirjutanud Hollyle kaardid elujuhistega. Igasse kuusse üks.
Ja nüüd hakkavad raamat ja film koledasti erinevaks kiskuma. Minu armsa Iirimaa asemel, mis filmis nii ilus oli, saadab Gerry Holly ja tema sõbrannad hoopis Lanzarotele rannapuhkusele! Nojah – filmis on nende elukoht toodud USA-sse, raamatus elavad kõik Iirimaal, nii et reis Iirimaale poleks kuigi suur sündmus.
Seekord on filmi ja raamatu vahel tohutult erinevusi. Ja ma pean esimest korda ütlema, et seekord on film väga palju parem 🙂 Kindlasti on see nii ka sellepärast, et ma olin raamatu lugemise ajaks filmi juba 3x näinud, aga oodata Iirimaad ja saada Lanzarote on hirmus pettumus 🙂
Üks asi, mis mulle raamatus meeldis – Hollyl on vend Richard, selline tuim kuivikumoodi mees, kel samasugune naine. Nad ei ole perekonnas just armastatud kujud, aga raamatu lõpuks saavad temast ja Hollyst väga head sõbrad. Nimelt on Richard see, kes salaja Holly aia eest hoolt kannab. Alati, kui naine on kodust ära, tuleb Richard ja istutab aeda uusi lilli, peseb aiamööbli puhtaks, niidab muru. Ja kui asi lõpuks välja tuleb, hakkavad nad omavahel tihedamalt suhtlema. Holly saab teada, et mees on kaotanud oma töö ja lahutanud naisest. Läheb nii, et kui Holly lõpuks endale uue töökoha leiab, otsib tema boss kedagi, kes ta aia korda teeks ja Richard on selleks kui loodud.
See ongi sellest raamatust mu lemmikosa.
Ülejäänus on film parem 😉

Üks tore filmilõik ka:
https://youtu.be/HdkqQgeOf-o

Lisa kommentaar

