Robert Galbraith “Käo kukkumine”

24/53 Teema 36: Raamat, mida “kõik teised” on lugenud, aga sina miskipärast ei ole.
12794591_1166134890077353_7739576999278737916_n
Robert Galbraith “Käo kukkumine” (Varrak 478lk.)

Minu esimene Rowlingu raamat 🙂
Mulle meeldivad väga kolm asja: kaanepilt, nimi Robert Galbraith ja pealkiri “Käo kukkumine”. Mulle ei meeldi absoluutselt raamatu toimetamine, sest siin on nii palju häirivaid trükivigu! Tõlkija on pikemate lausete kirjapanekuga ka hirmsasti vaeva näinud, (eriti raamatu esimeses kolmandikus).
Ma leidsin siit ühe uue (väga vana) väljendi, mis oli kirjas lauses: Lõugas nii, et maja seljas, kui selle avastas (lk.144). Keelegrupist uurides tuli välja, et originaallause sellel kohal oli olnud “yelling the place down when he found out”, mis tekitas lausesse mõtte. Veel sain teada, et “maja seljas karjuma” tähendab umbes sama, mis “karjus nagu siga aiavahel”. Hea teada!
Lugesin ühest retsensioonist, et kui raamat ilmus, ei müüdud seda eriti. Siis nuhiti välja, et tegu on Rowlingu kirjutatuga ja müüginumbrid lendasid lakke. Muidugi 🙂 Olen üsna kindel, et kui see ei oleks olnud Rowlingu raamat, poleks ta mingit erilist tähelepanu väärinud, sest lugu ise ei ole minu arust midagi erilist.
Kuulsa isa ja narkomaanist emaga, Afganistanis jala ning Inglismaal pruudi kaotanud Cormoran Strike peab detektiivibürood, mis on ühtlasi ka tema elukohaks. Õnneliku juhuse läbi saab ta endale ajutise sekretäri, kes on ilus ja tark ja hoolas ja diskreetne ja nutikas. Samal ajal sekretäriga saabub ka töö, kus kuulsa modelli Lula Landry vend ootab Strikelt, et too tõestaks – tema õe enesetapp ei olnudki enesetapp, vaid hoopis mõrv!
Ma usun, et Strike lugudel on potensiaali saada väga heaks seeriaks. Olen lugenud, et teine osa, “Siidiuss”, on juba huvitavam.
Ma pean ütlema, et raamatu viimastel lehekülgedel hakkas mul ka jalg valutama… 😉 Kes on lugenud, saab aru, miks

Lisa kommentaar

