Metsas matkamas!

Vihm lõppes esmaspäeva õhtul kell kuus. Olime liiga pikalt toas olnud ja otsustasime, et teeme ümbruskonnas väikse tiiru. 18:05 astusime korterist välja ja 21:45 jõudsime tagasi 🙂 Selline väike ja tore tiir.

Üsna meie maja kõrvalt algavad erineva pikkusega matka- ja jooksurajad. Nackareservat. Alustasime Sicklasjö kõrval lookleval rajal. Vee ääres on ju ikka toredam jalutada. Siin on tohutult jooksjaid! Nii üksi, kaksi kui koertega koos. Mõni sõidab jalgrattaga ja mõni kepikõnnib. Meie moodi lihtsalt kõndijaid oli ka. Mul on tunne, et see rahvarohkus ei olnud tingitud ainult lõpuks lõppenud vihmast, vaid et siin ongi igal õhtul nii palju rahvast.
Ilus rada oli! Mõnus mets ja vesi ja mustikad igal pool 🙂

Kohtasime tuvisid – üks rabistas mustikaid süüa, teine pidas vahti. Olid veidi kummalise välimusega, seega otsisin ja leidsin, et nägime kaelustuvisid. Natuke naljakas mõelda – tuvi polegi kogu aeg lihtsalt tuvi. Mõnikord on ta kaelustuvi 🙂

Teeääres oli palju kobraste langetatud puid. Kahjuks ei olnud värskeid hambajälgi, aga me nägime pesakuhilat! See on juba sammuke edasi minu kopraloos. Ühel päeval kohtun ma ka päris kopraonuga 🙂

Ilus jalutuskäik, tõepoolest!

Olime raja alguses olnud kaardilt näinud, et kuskil asub Nacka vana surnuaed. Aastast 1642. Tee venis küll pikaks, aga kuhu puhkajal kiiret? 🙂 Seega edasi ja veel edasi ja ühel hetkel nägimegi kalju otsas tara. Natuke ronimist ja seal ta oligi – vana, uhke ja ilus! Armsa pisikese kabeliga, metsa sees oleva kellatorniga ja uhkete hauakividega.

Läbi surnuaia sai tagasi metsaradadele. Otsustasime, et ei lähe sedasama laia jooksurada pidi tagasi, vaid matkame natuke ka metsavahel. Eks me unustasime natuke asjaolu, et meil ei ole matkajalatseid ja Rootsi metsaalune ei ole siledakene, nagu Eestimaal. Niisiis viis rada üles ja alla, mööda kive ja kaljurahnusid. Teeäärsed puud said kinnihoidmispostideks ja pildistamine jäi veidi tahaplaanile – enda püstihoidmisega oli stipa rohkem tööd… Aga nii ilus oli ja rada oli siniste täppidega märgistatud ja mustikaid sõime 🙂

Ühel hetkel, üsna meie teekonna alguse lähedal, nägime, et kui natuke järsakust alla minna, saame laia jooksuraja peale tagasi. Riskisime, jäime mõlemad püsti ja jalutasime hämaruses tee alguspunktini. Seal asub muide väga lahe jõusaal 🙂

Teekond sai selline:

Koju jõudes oli küll hilja, aga kuna me olime plaaninud sel õhtul süüa lihapalle köömne-viina-pohlamoosi-rõõsakoore kastmes kartuli ja maguskartuli tambiga, siis seda ka kokatud sai. Tunnike söögitegemist ja tsipa enne 11 saime ka söönuks 🙂
Mõnus õhtupoolik!

One thought on “Metsas matkamas!

1. Küll on mul hea meel, et otsustasid kirjutamist jätkata! Su reisikirjadest saab nii mitmeidki väga häid vihjeid nende asjade/olude/vajalike teadmiste kohta, mida peaks silmas pidama võõrsile sattudes ja mis võivad seal olekut ka oluliselt kergendada! Et jääks rohkem aega nautida!