Malala Yousafzai “Ma olen Malala”

Malala Yousafzai “Ma olen Malala”(312lk. Sinisukk)
Raamat, mille autor on alla 30. aastane.
10615486_989103857780458_6282535379010483445_n.jpg

Olen ammu Malala tegemisi jälginud, lugenud õudusega tema tulistamisest ja rõõmustanud, kui ta Nobeli rahupreemia sai. Lootsin väga, et see raamat ka eesti keeles välja antakse. Anti ja jõudis lõpuks ka raamatukogusse (mina olin esimene, kes selle sai!). Üks asi on vaadata telekast, kuidas kuskil kaugel mingid habemikud sõdivad, teine asi on lugeda ühe lapse mõtteid sõjast, sellest, kuidas nad öösiti kahuripaukude peale ärkasid, kuidas nende isa ähvardati, kuidas naised ei tohi ilma oma meessoost sugulaseta kodust väljas käia, rääkimata tantsimisest. Kuidas kooliskäimise õiguse nimel tuleb võidelda! Siinmail tõmmatakse nina kirtsu, et kool on nii vastik… Sealmaal riskitakse oma eluga, et kooli minna.
Väga tõsine ja mõtlemapanev raamat. Peale selliseid lugusid saad aru, et meie siin elame paradiisis 🙂 Kui su kodumaal on rahu ja tänaval kõndides ei pea enda ega oma lähedaste elu pärast hirmu tundma, siis ongi kõik hästi 🙂
See ei ole raamat vaid Malala elust. Suur osa raamatust räägib Pakistani ja puštude ajaloost, nende suhetest naaberriikidega. Samuti kaunist Swati orust, mis on nüüd talibani tõttu muutunud jubedaks kohaks, kuhu keegi enam minna ei julge.

Lisa kommentaar

