Tõnu Õnnepalu “Mandala”

Ühesõnalise pealkirjaga raamat: Tõnu Õnnepalu “Mandala” (243lk. Varrak)
mandala.jpg
Ma teadsin seda lugema hakates, et juttu tuleb kassidest. Kassiraamat. Ehk midagi “Dalai-Lama kassi” taolist? Aga ei olnudki. Kasse oli siin küll palju ja nende karakterid kiftid ning mõtted toredad, aga raamatu peategelane oli siiski ennast leida püüdev kirjanikuhärra. Ma imestasin väga kui jõudsin kohani, kus kirjanik Indiase sõidab. Esiteks vihastasin, et loomad keset talve niimoodi omapäi jäeti ja teiseks – mulle tundub, et kõik kriisi jõudnud inimesed raamatutes ja filmides ja päriselus sõidavad ikka Indiasse. Natuke tüütu… 🙂
Mis mulle seda raamatut lugedes silme ette tuli, oli see maakoht oma kollase majaga, kus ma oma lapsepõlve suved veetsin. Vanatädi juures, koos kahe koera, lehmade, kanade ja hobusega. Kasse ma sellest kohast ei mäletanud, aga põllud, mets, ahi, aianurgad, see kõik oli olemas nagu igas tõelises maakodus. Natuke kadedaks tegi selle raamatu lugemine. Tahaks ka elada maal, kus talviti aeg seisab ja kevadeti algab jälle elu!
Positiivne lugemine igal juhul ja mõtlemapanev, aga minu lemmikraamatut sellest ei saa.

Lisa kommentaar

