Haruki Murakami “1Q84”

 Triloogia: Haruki Murakami “1Q84” (kokku 1191lk. Varrak)

11138564_994259700598207_8965361804035648089_n.jpg
Ja see oli just sedasorti raamat, millised mulle meeldib lugeda. Taaskord venis siin aeg, seekord kahe müstilise kuu all. Kohati tuli mulle meelde kunagi nähtud film “Langoljeerid”, kus lennuk sõitis läbi väravate ja kõik, kes sel ajal lennukis magasid, sattusid ühte teise maailma. Kohati oli selline tunne, et kuu hakkab maailmale lähenema ja ühel hetkel toimub kokkupõrge – nagu filmis Melanhoolia. Ja kui ma raamatu viimaseid ridu lugesin, siis olin üsna kindel, et tol hommikul tõuseb kaks päikest 🙂
Ma pole iialgi lugenud ühtegi raamatut, kus oleks nii palju kordusi! Ilmselt jääb mulle väga pikaks ajaks meelde, et jaapanlasel Tengol oli maksukogujast isa, kellega ta lapsepõlves pühapäeva hommikuti makse kogumas pidi käima ja et temaga ühes klassis käis türduk nimega Aomame, kelle vanemad olid usufanaatikud. Ja veel palju-palju muid asju, mille kordamistele kulus ehk neljandik raamatute mahust. Kordamine on tarkuse ema.
Jaapanlased söövad väga huvitavalt. Ühe söögikorraga kolme suppi süüa ei ole imelik. Huvitaval kombel mainiti raamatus üsna vähe Jaapani oma muusikat ja kirjanikke, küll aga suurel hulgal Euroopa ja Venemaa omi. Janaceki Sinfonietta kuulasin ka mitmel korral üle. Ja lugesin, et sellest teatakse ka Neeme Järvi dirigeeritud versiooni.
Aga ma tahaks väga lugeda selda kasside linna raamatut, mida Tengo rongis, teel isa juurde, loeb! Ja kas keegi on lugenud Prousti “Kaotatud aega otsimas”? Peaks päris üle vaatama kui hirmus see teos siis on

Lisa kommentaar

