Lõbu laialt!

25.august 2013 Pühapäev

Terve päev Göteborgi jaoks! Tore 🙂
Mugisime kõhud täis (selles hotellis on küll munaputru ja viinereid, aga pole peekonit. Mina jõudsin just ära halada, et igatsen seda kui kõrvallauas üks noormees oma tüdrukule ohkas: Oh, how I miss bacon!!!).

Käisime turismibüroost läbi ja ostsime 24-tunni linnakaardid. Kui tahad aktiivset puhkust harrastada, siis sobib see kaart alati hästi. Palju tasuta sissepääse (mis muidu maksaks näiteks 100-150 SEKi), lisaks tasuta transport ja anti ka kuus raamatukest allahindluskuponge. Nii et kui me oleks tahtnud kõvasti šopata, oleks ka sealt alet teeninud.

Esimene eesmärk täna oli Huulepulga nime kandev kõrge hoone, mille ülemiselt korruselt pidi avanema uhke vaade kogu linnale.
Otsisime veidi aega õiget ust, saime lõpuks sisse ja peale mõningast ootamist, et rohkem rahvast koguneks, pandi meid lifti ja saadeti korrusele nr. 22. Kõrgel olime me tõesti ja vaateid avanes ka igasse kanti. Tore oli see, et klaasakende sees olid pisikesed luugid, mida sai avada ja linna pildistada. Läbi akna ju pilti ei tee. Torn ise oli kesklinnast eemal, nii et parim vaade avanes sadamale ja kehvem vaade bussijaamale. Linna ennast eriti näha polnud. Peale katuste muidugi. Ja seda nägime ka, et Lisebergis on vaateratas! Meil on väike traditsioon – käia kõigis linnades vaaterattaga sõitmas. Kõigis, kus see võimalik on muidugi.

00vaade

01lipstik

Alla tagasi jõudes lugesime tahvlikeste pealt, et poole tunni pärast peaks selle kai ääres peatuma hop-on, hop-off paat. Ok, jalutasime korraks eemale väljaku juurde vaatama, mis üritus seal toimub. Oli erinevate maade söögipidu. Hollandi, Somaalia, Argentiina, Inglismaa ja igasugu teiste kohtade toite pakuti. Vaatasime, kuidas kolm tõmmut kutti tantsisid ja läksime siis kai äärde tagasi. Ootasime natuke paati ja kui seda ei tulnud, siis vaatasime veelkord teadetetahvlile. Hmmm, miks lugeda väikseid silte? Ikka ainult suuri. Väike silt aga ütles, et hooaeg on läbi ja paatgi enam ei tulegi.
Rändasime nüüd läbi linna, et leida Paddani paatide väljumiskoht. Need on naljakad laiad ja madalad paadid, konn maskotiks. Kummaline, aga padakonn võiks selle paadi kohta öelda küll 😛 Pidime veidi ootama, siis ronisime paati ja teekond Göteborgi sildade alt võis alata. Sõitsime, giid jutustas ja päike lõõskas. Mõnus! Ühel hetkel ütles giid, et nüüd jõuame sillani, mis on nii madal, et kõik peavad ennast paadi põhja põlvili sättima. Mõtlesime, et see on nali, aga kui sild paistma hakkas, siis ronisid kõik kärmelt istmetelt maha ja konutasid paadipõhjas. Tõepoolest – täpselt nii madal sild oligi, et palju tooli madalatest seljatugedest puudust ei tulnud! Ma ei tea, kas enne reisi peaks inimesi selle silla eest hoiatama… Meie ees istus näiteks üks vanapaar ja mehel oli ikka väga raske end paadipõhja küürutada ja hiljem püsti saada. Ma arvan, et piletimüüja peaks hindama inimesi, kellele ta piletit müüb ja ütlema, mis situatsioon sõidu ajal tekib.
Tegime suure sadamatiiru ja tagasi tulles oli veel üks madal sild, mis kandis nime „soengukohendaja“. Siin polnud vaja käpuli lasta, piisas pea allapoole laskmisest.
Tore sõiduke oli. Kes plaanib Paddaniga sõitma minna, siis soovitaks istuda sõidusuunas vaadates paremale poole. Näete paremini maju jms, millest räägitakse.

02paddan

Mereõhk teeb näljaseks, seega suundusime Pizza Huti, võtsime: suure, juustuäärega ja kahe erineva kattega pitsa. Juustuäär oli tõesti paksult juustu täis ja see krudises hammaste all mõnusalt. Väga hea lõuna oli!

03pitsa

Täis kõht pole parim kaaslane kui on vaja mõtlemisega tegeleda. Aga meie pidime nüüd otsustama, kuhu edasi. Valikusse jäid Lisebergi lõbustuspark või botaanikaaed. Otsus langes Lisebergi kasuks. Hiljem pidime botaanikaaeda ka minema.
Tunnelbanat siin linnas ei ole, aga trammiliiklus toimib ka väga selgelt ja kiirelt. Lisebergi saab kohe raudteejaama eest trammiga nr. 2 suunaga Munkedali. Kaks peatust ja kohal. Sealsamas kõrval asub ka Universumi nimeline teaduskeskus, kus lapsed saavad ise superkangelast mängida ja jalutada läbi vihmametsade. Suured akvaariumid haidega pidid seal ka olema.

Aga meie läksime Lisebergi.
Mul on nõrkus pisikeste nunnude puumajade vastu. Sel nädalal oleme näinud neid tõesti igal sammul, aga iga uus majake vaimustas taas! Siin neid nukumaju jagus. Ja igasugu põnevaid atraktsioone ka. Järgmisel korral jätame fotokotid hotelli ja tuleme kahe palja käega lihtsalt lõbutsema! Oleks vast vinge puust kanuuga veejoast alla lasta (kunagi olen ma Soomes seda teinud) või suure taldrikuga edasi-tagasi kõikuda. Nii et järgmisel korral lõbutseme kindlasti!

06kosk

04bullerby

Sel korral lõbustasime end aga sellega, et käisime Evert Taube majas. Vaatasime filmi tema lapsepõlvest, kuulasime laule, millest nii mõnigi on VLÜ poolt eestlastelegi tuttavaks lauldud ja lõpuks nautisime Roslageni valssi 🙂

Siis pildistasime pika säriajaga autodroomil kihutavaid masinaid. Seejärel inimesi, kes puukanuudega kosest alla lasksid ja märjaks said 😛 Mulle nii kohutavalt meeldisid kogu parki kaunistavad laternad!

05autod

07lamp

Järgmisena imestasime kui paljudel on õnnestunud võita hiiglama suured, kahekilosed kommikarbid. Käisime vaateratta peal, mis oli Inglismaal Yorkis oleva ratta kaksikvend ja itsitasime nende üle, kes istmetega suure tulba otsa vinnati ja siis sealt lahti lasti. Istmed kihutasid maa poole ja rahvas karjus. Vat selle asja peale ma ilmselt ei läheks… Lynx ka mitte.
Keerasime ninad tagasi värava suunas ja Lynx ütles, et no raiskame natuke raha ka ja proovime seda šokolaadimängu. Valisime lemmiku välja ja tegime panused. No ja kes omale 2kg šoksi võitis? Minu mees muidugi 🙂 See oli üsna ulmeline situatsioon, sest igal aastal oleme me Stockis lõbustuspargist tulijaid vaadanud ja mõelnud, et näe kus neil on alles vedanud, nii suure šoksitahvli võitsid! Ja nüüd kõndisime ise, 2kg kommi kaenla all. Noh, miks mitte kohvritega suurt patja ja hiiglaslikku kommikarpi koju vedada! Ostaks veel näiteks teki ja talvesaapad ja lõpetuseks veel ühe kohvri, et kogu kraam kuskile ära panna 😛

00karbiga

09vingale

Igastahes kõndisime me veel natuke õnnelike nägudega ringi ja nägime üht tõmmude inimeste perekonda, kel olid lapsekäru alla võrku ja käru peale paigutatud kokku 8 suurt, 2 kilost kommikarpi! Jessas, nad söövad neid küll järgmise suveni!
Kell kukkus 8 ja park pandi kinni.

10ratas

Meie läksime trammi peale ja sõitsime hotelli. Botaanikaaed jääb järgmiseks korraks kui Göteborgi tuleme.
Retseptsioonist küsiti, kas meil oli hea päev ja noogutati šoksi peale tunnustavalt, et oo jaa, oli küll!

One thought on “Lõbu laialt!

1. Hej-hej,

huvitav blog, ilusad pildid, palju infot. Elan ise Rootsis hetkel, aga pole paljudeski kohtades käinud, seega eriti huvitav. Aga blog vajaks väga teemasilte. Arhiivis kuu ja päeva kaupa otsimine on nagu pimeduses kobamine, loobusin.