Sünnipäev!!! Marstrandis :)

24.august 2013 – Laupäev

Lynxil on sünnipäev 🙂
Õnne soovime sul, õnne soovime sulllll! 😀

Ja meie sõitsime Rootsi suurima aurikuga (millel sai sel aastal täis lausa 99 aastat) Marstrandi! Mõtlesime eelmisel õhtul kas minna sõitma või veeta see päev Göteborgis, aga otsustasime ikka minna. Kell 10 algas reis, 2×2,5 tundi sõitu ja 19:30 tagasi. Tore terve päev. Laevale tulid ka uhketes vanaaegsetes riietes naised ja mehed. Mingi teatritrupp, mõtlesime.

Oleme Stockholmi saarestikus palju-palju ringi sõitnud ja tänu sellele teame juba peast, mida me kallastel näeme kui laevasõidul oleme. Nüüd oli aga väga huvitav – Göteborgi reisisadam, kaubasadam, saared ja kaugel eemal ka majakad.

00sadam

Aegajalt kui majadest möödusime, lasi aurik kõva tuutu, nii et ka hilised ärkajad kenasti jalule said 😛 Inimesed jooksid majadest välja ja lehvitasid meile, mõned tegid lausa laineid! Reis kulges saarte lähedalt, nii et kõik 2,5 tundi oli huvitav ja möödus nigu niuhti 🙂

01tervitus

02laevad

03kanal

04maastik

Jõudsime Marstrandi, tuututasime kõvasti ja sõitsime saarest mööda! Valjuhääldist öeldi midagi rootsi keeles, varsti keerati ots ümber ja lähenesime saarele teisest küljest. Rahvast oli kai peal palju, kõik lehvitasid meile ja mida lähemale me jõudsime, seda paremini hakkas ka kostma puhkpillimuusika. Varsti nägime, et meie auriku saabumiseks oli kai peale rivistatud puhkpilliorkester, mis uhkeid marsse mängis. Meie tuututasime tervituseks, rahvas lehvitas. Väga pidulik tunne tekkis…
Laevast maha tulles tervitas meid vanaaegseis rõivas laulukoor.

05kulp

06orkester

07koor

Otsisime lähedal asuvatelt tulpadelt infot, mis toimub ja saime teada, et Marstrand pühitseb oma 100 aasta sünnipäeva. Näitetrupp meie laeval olid aga “kuningas” oma saatjaskonnaga, kes linna saabus. Sellest ka orkester ja koor ja laeva vastas olnud lilledega ehitud kaarik kolme hobusega.

05laev

08kuningapaar

09t6ld

Kogu üritust võeti südamega. Linnas liikus palju uhkeis rõivais inimesi ja oli käsitöölaat. Meie sattusime veel mitme orkestri lähedusse – küll nende taha marssima, küll vaatama, kuidas nad pargipaviljonis või rannapromenaadil mängisid.

11orkester

Väga ilus linnake on see Marstrand. Valged, kollased ja helesinised majad, pitsilised valged rõdud, maalitud postkastid ja sõbralikud kassid 🙂

10rannas

12majadega

13trepp

14varavad

Sabatasime ja ostsime kalda äärest kala krõbekartulitega. Sättisime endid kai äärele sööma ja Lynx üritas meist nende kalatorbikutega pilti teha. Üks sõbralik müüjanna käsitöölaadalt pakkus oma abi, tegi meist pildi ära ja hiljem tuli juttu puhuma. Küsis, kust me oleme ja oli üllatunud kui ütlesime, et Eestist. Tema vanaisa oli Eestist pärit! Põgenes sõja eest. Ja põgenes Pärnust!!! Kas pole väike maailm… Rääkisime, et oleme ka Pärnust ja imestasime vastastikku, kuidas küll sellised kohtumised võimalikud on!?
Vaatasime, millega ta kaupleb ja kuna oli tegu tekstiilikunstnikuga (Helen Soovik, veebileht: https://www.facebook.com/pages/Helen-Soovik-interiordesign/142721589107902), siis olid letil toredad linased padjad, Marstrandi kirjad peal. No ilus asi ju koju mälestuseks viia – padi! Valisime ühe välja ja ostsime ära. Kuna jutu sees oli välja tulnud, et Lynxil on sünnipäev, siis sai ta kingiks veel ühe ehtsast linase käterätiku, millel küljes pisike kollane-sinine paelake, mis ühest küljest tähistas Rootsi lippu, teisalt aga andis signaallipuna teada, et “ma soovin sinuga tutvuda”. Vat nii tore kingitus!
Täitsa uskumatu ikka… Pärnu juurtega kunstniku padi rändab nüüd tema praegusest kodust Göteborgis tema vanaisa koju Pärnusse. Kananahk tuleb ihule kui sellele mõelda…

16disainer

00padjaga

Jalutasime padi kaenlas veel tunnikese mööda seda armast linna ja otsustasime, et kui veel Göteborgi tuleme, siis peatume siin kauem, sest nii palju jäi vaatamata!
Läksime õnnelikena, väsinutena ja ikka veel imestavatena laevukesele tagasi ja sõitsime Göteborgi poole. Meie kõrval istus üks tore papi, kes uuris kust me oleme ja tegi meile natuke giidi – näitas Vinga majakat, kus oli elanud Rootsi kuulus trubaduur Evert Taube. Me ei teadnud temast rohkem kui nime, aga peale uurimist saime teada, et tema lauldud on ka näiteks meil VLÜ esituses kuulsaks saanud lugu Fritjofist ja Carmencitast.

Lynx sai päev otsa õnnitlusi ja kui olime Göteborgi toidupoes, siis helistas veel mu ema ja lasi mul läbi telefoni Lynxile luuletust deklameerida – meil on üks tubli sugulane Aita, kes ei unusta kunagi ühtegi tähtpäeva ja alati helistab ja õnnitleb. Alati luuletusega 🙂

Tore ja meeldejääv päev oli!
Homme tuleks natuke Göteborgi ka vaadata 🙂

15daamid

One thought on “Sünnipäev!!! Marstrandis :)