Eesti Laul 2012 poolfinaal nr.2 ehk vana-ja-hall

Kuulsin juba Ringvaatest laulude järjestust ja olin tsipa pettunud – minu kaks lemmikut kohe alguses ja edasi?
Seda kuulsin ka, et tase pidi selles poolfinaalis ühtlasem olema. Oli küll jah. Peale mõne ereda sähvatuse oli tase nii ühtlane, et raske oli laulul ja laulul vahet teha 🙂

1. Traffic “Nasa”
Lemmik! Kohe kui laul kuulamiseks avaldati, sai sellest mu lemmik ja nii on see tänaseni. On kostunud urinat, et esitaja oleks võinud olla hoopis Stig, aga minu meelest ei anna Stigi hääl lähedalegi Silver Laasi omale, nii et esitaja on igal juhul väga õige. Mõnusate meloodianüketega, kergelt kummitama asuv lugu. Minu telefonikõned läksid seekord sellele loole.

2. Lenna “Mina jään”
Mihkel Raud on tõesti andekas viisilooja. Inese esitatud “Kus kulgeb kuu” on üks mu suuri lemmikuid ja siinne Lenna lugu kõlab ka väga hästi. Minu lemmik nr.2 selles poolfinaalis. Lenna on praegune hittlauljanna, jõuab igalepoole kontserditele ja ajakirjaveergudele. Aga miks mitte – üks kena ja mitte üle võlli keerav kuulsus kulub Eestimaale ära.

3. Malcolm Lincoln “Bye”
Tahakski öelda Bye! Ma lihtsalt ei suuda seda häält kuulata, mida solist teeb! Meil oli hull naabrimees, kes suvehommikutel kell 7 alustas katusepleki kolkimisega. Alati kui ma Juhkentali kuulen, tuleb mulle meie naabri-Aadu plekikolin meelde. Koledasti kriipiv ja mul oli ülimalt hea meel, et see lugu edasi ei pääsenud.

4. Tenfold Rabbit “Obvilion”
Kõik fännavad ja ülistavad. Võtsin siis eile õhtul kätte, panin klapid pähe ja kuulasin lugu hoolega. 2x kuulasin! Ja jumala eest – mina ei leia selles laulus midagi kuulamisväärset! Mingi meloodiajupikegi ei jäänud meelde. Kui ma seda lugu raadiost kuuleks, siis ei tabaks ma ilmselt ära, et tegu on just selle looga. Hall mass. Ja sellest ei saanud ma üldse aru, miks naised pidid selle loo ajal endast välja minema? Solisti välimusest räägiti? Ilmselt pole ma enam nii noor ja veel mitte nii vana, et minu silmisse õigel ajal pisar oleks tekkinud. Sai finaali. Nojah.

5. Birgit “you are not alone”
Kõige Eurovisioonim lugu üldse selleaastaste 20 loo hulgas. Meenutab kunagisi Rootsi finaale, kus selliseid lugusid palju oli. Tore, et Birgit finaali pääses, mu ema hoidis talle pöialt ja mul oli hea meel kui ema rõõmustas 🙂 Birgitile sobib selline nukukese olek, roosa kleidike, lühike veidike. Peaasi, et ta laval sõnu segi ei aja, mis nädalavahetusel Pärnus mitu-mitu korda juhtus.

6. Soul Militia “The future is now”
Need olid need mehed, kelle jakkidele olid kinnitatud valgusvoolikud ja kelle peos olid lülitid. Lugu ei mäleta, aga ilmselt nad ikka laulsid, sest mikrofonid olid neil käes. Vist..

7. Mimicry “The Destination”
Ma kudusin kontserdi ajal oma Isetegija sallimüsteeriumi Monicat. Ei tõstnud kohe laulu alguses pilku ja loo edenedes hakkas pähe tekkima kummaline “video”. Noored aastast 1990, uhkete karvaste soengutega a la Charizma (kes mäletab?), nõjatumas oma tuunitud autodele, diskomuusika kõvasti mängimas. Vat just selline oli see lugu. Nagu 90-ndate disko. Vabandust, fännid.. Kene meeldis mulle Superstaaris väga, aga seekord oli ta kuidagi imelik. Juba Ringvaates naeris ta tihti kõvasti ja pingutatult ja see juhtus ka peale loo ettekannet. Eelmisel aastal oli neil igal juhul parem lugu. Seekordset enam ei mäleta.

8. Orelipoiss “Zombi”
Ma armastan siiani Orelipoisi “Valssi”! Zombi oli aga jube lugu. Sisukas, seda küll, aga ikkagi jube. Brrr.. Nagu olekski päris zombit kuulanud.

9. Teele Viira “City nights”
Teele videos olnud punapäine poskitüdruk on minu sugulane 😀 Lahe poksija! Sellest ka minu pisike poolehoid sellele loole. Tore, et edasi sai. Teele Viira energiahunnik vajab väljaelamist ja hea, et tal nüüd finaalis lausa kahe looga tegemist on 🙂

10. Cat Eye “Ride”
Huvitav, kas solisti mikrofon oli maha keeratud? Sõnu ei kuulnud kohe mitte, kuigi meloodias oli ühtteist päris meeldivat. Paigaletardumine olevat olnud taotluslik aga jättis mulje hirmunud lauljannast, kes igaks juhuks ei liiguta, sest muidu ununevad sõnad ära või kaob valgus või hakkab maavärin või.. Kuigi neiu süsimustad säravad silmad olid ilusad vaadata.

Mait Malmsten kandis seegikord luulet ette 🙂 Bob Dylani lugu kõlas isegi sisukalt ja oli huvitav. Selle hetkeni kui tuli sajakordne kordus “vana ja hall, vana ja hall, vana ja hall…”. Siis meenus kuskil kuuldud nõuanne ühele lauljale või näitlejale – anna oma häälele värvi ja varjundeid, sest iga osa tekstist peab kõlama eriliselt. Ja siis ma kuulasingi, kuidas Mait Malmsten suutis öelda “Vana ja hall” sajal erineval moel. Kummardus. Taaskord!

Üldiselt – üsna igav poolfinaal oli. Sallikudumine edenes hästi. Kõrvad palju rõõmustada ei saanud, silmad veel vähem. Laupäevane finaal tuleb ilmselt huvitav, sest edasisaanud on enamuses päris head!

2 thoughts on “Eesti Laul 2012 poolfinaal nr.2 ehk vana-ja-hall

  1. Haa, inimesed on ikka nii erinevad! Mul on tunne, et kui ma veel korra Lennat kuskil meedias näen, siis ma hakkan karjuma. Alates jõuludest on tunne nagu meil enam teisi lauljannasid ei olekski. Ja see laul mulle ka absull ei meeldi, ei kõnele minuga ja meloodia on mittemidagi ütlev.

    Mina hääletasin 2x oma koolivendade poolt GAGst, mulle see lugu meeldib. Aga ma fännan tavaliselt ka pigem sellist alternatiivsemat ja pisut ebatraditsioonilist. Samas ma tean, et see pole eurolugu. Minu meelest sellel aastal ei olnudki tüüpilist eurolugu kummaski voorus, võibolla ehk see Rolfi oma aga ma jälle ei fänna Rolfi. Eks näis, mis laupäeval saama hakkab 🙂

  2. Mul oli ka vahepeal kõrini. Lenna siin ja Lenna seal. Aga siis ma mõtlesin, et positiivne inimene, ei ole kriminaal, ei aja labasusi suust välja. Miks mitte teda esile tõsta! Niisiis ma rahunesin maha ja ei lähe enam närvi kui jälle Lennast räägitakse. Praegu on tema aeg. Küll suvel on juba uus staar 🙂

Lisa kommentaar

