Detsember algas!

1. detsember..
Kuigi 1. advent on juba ära olnud (ja nagu Reikop Ringvaates jõulukalendrite avamisel ütles – neid on sel aastal kohe vähemalt 19 tulemas!), on mul ikka see õige jõuluaja algus 1. detsember. See nagu tähistaks talve algust ja lume algust. Pimeda sügise lõppu.
Sel aastal on küll liig öelda, et pime sügis on lõppenud, aga kui end piisavalt pingutada, siis saab jõuluhõngu juba tunda küll!

Meie selle aasta jõuluootus ei ole rahulik ja glögimaitseline, meie aeg on värvilõhnaga ja parajalt tormiline. Pühapäeval saabuvad magamistoa seinaplaadid, enne on vaja lagi valgendada, uued elektrikaablid vedada. Aga küll jõuab! Hoian oma peas kõvasti mõtet, et jõuluks on KÕIK korras! Peab olema. See on aasta tähtsaim aeg.

Olime täna mõlemad töölt vabad ja kasutasime päeva sügise pimeduse tõrjumiseks – panime õue üles jõulutuled!
Ma ei oska seda isegi mitte kirja panna kui tähtsad on minu jaoks jõulutuled! See ongi jõulude juures peamine – et oleks hubane ja mõnus, tulukesed sätendaks ja toas lõhnaks kuusk. Mingi kingitus ei saa selle vastu! Detsember on kuu aega rahu aga ka ideede virrvarri. Midagi hingele! Imeline aeg.

Õuetuledega on meil üks kindel traditsioon – hõbekuusk saab alati peale punased tuled. Kuna ta igal aastal rõõmsalt sirgub, siis peame me igal aastal ostma lisa tuledeketi. Praegu on neid tema peal juba 6 – vist oli kuus.. Lynx luges tuledepaki pealt, et neid tohib üksteise otsa panna 20, nii et kasvuruumi veel on 🙂

Lynx tõi tuledekuhja välja ja hakkasime katsetama – millised mis värvi olid. Ja meenutama – kuhu millised käisid!

Redel välja, Lynx redelile ja mina seal all targutama.. Redelipilti ei ole, sest keegi pidi kogu seda värki külilikukkumast hoidma.

Umbes tunni aja pärast säras kuusk tuledes ja Lynx ronis katusele korstent puhastama. Ma usaldan oma mehe puhastatud korstent 100x rohkem kui mõne profi tööd. Üht oleme näinud – 3x tsah-tsahh harjaga läbi korstna ja valmis! Lynx müttab katusel ikka tükk aega.
Lisatöö (põhitöö! 😉 ) katusel oli aga karniisitulede sisselülitamine.

Mina madistasin sel ajal all. Vedasin õuemööda pikendusjuhtmeid laiali, katsin põõsaid tuledega, ühendasin õigeid ja üritasin ühendada valesid kaableid.. Miski ei põlenud! Siis saabus katuselt mees, heitis pilgu peale, tegi paar liigutust ja kõik säras. Magic touch..
Seisin ja vaatasin neid tulesid.. Minu lemmikaeg on käes! Parim aeg aastas! Tuledesära.
Mulle tõesti sobiks elamine kuskil filmis, kus iga maja ja aed muutub jõuluaja saabudes tõeliseks muinasjutuks.
Kui lumi maha sajab, siis läheme jalutama. Võtame fotokad kaasa ja loodame leida palju ilusaid tuledesäras maju! Eesti aja algusepoole oli kaunistusi rohkem, nüüd on vähemaks jäänud. Aga igal aastal ma loodan, et äkki just nüüd on kõigil tekkinud samasugune jõuluvaimustus kui minul! 🙂

Jaa, lumi! Lumi võiks juba kiiremas korras saabuda. Kõik teda ei oota, aga mina igatsen hirmsasti.
Ilmselt keegi seal kõrgel mõnitab mind, sest just praegu algas akna taga vägev vihmasadu! Milleks seda veel vaja on? Kuu aega tagasi oleks võinud oma ladistamised ära ladistada..

Üks põnev hetk oli selles päevas veel – ajakirja Tiiu uues numbris on sel kuul minu jõulukuulid 🙂

2 thoughts on “Detsember algas!

  1. Oi,Susa!Te olete niiii tublid. Lugesin kõikkontserdi ja remondijutud takkajärgi läbi ja…Meil sama värk.Et remont muudkui kestab. Hakkad ühte pistikut vahetama ja lõpuks on põrandavahetus ja seinte lammutamine:) No või peaaegu.Igaljuhul olete tublid ja usinad.Rõõm kohe suur teile kaasa elada!

  2. Väga uhke näeb teie elamine välja! Mulle meeldib ka tuledes linnas jalutada. Mõned aastad olid mu lemmikud tuledest kitsekesed Merimetsa tänaval ühe maja ees, tihti sõitsin just nende pärast just sealtkaudu linnast välja. Aga teie maja väärib ka pimedas hiilimist!

Lisa kommentaar

