Remont!

Olime terve suve veeretanud mõtet, et oma magamistuppa uus tapeet panna. Seoses sellega tuleks valgendada ka lagi ja üle vaadata riidekappides olev kultuurkiht. Ühesõnaga teeks enne uue aasta saabumist Jaapanit 😉 (Lugesin just Bramaniste Jaapani-elust ja sain teada, et seal maal on komme 31. detsembril kõvasti koristada, et saaks uude aastasse astuda puhta lehena.)
Nüüd, paar nädalat tagasi, jõudsime otsusele – jah, me teeme oma remondi sügisel ära! Rääkisime sellest õhtul kodus. Ema kuulas, seedis paar päeva. Siis tuli tal vaba päev ja tolle päeva õhtul saime teada – meie elutuba läheb ka remontimisele. Ka enne jõule! 🙂
Eks ma tean ammu, et talle on juba pinnuks silmas see 20 aastat vana pruun mööbel (ta ei salli pruuni värvi) ja pea sama vana tapeet. Vaheldust on vaja! Seega – tegudele 🙂

Tänu elutoa remondi sissesõitmisele, on asjad niimoodi, et meie tuba peab oma järge ootama kuni elutuba valmis on saanud..

Esialgne mõte – laevalgendus, uus tapeet, hukka läinud parketi peale laminaat ja uus mööbel. Ühesõnaga vanast jääks alles kamin, telekas, kardinapuu ja laelamp.
Kõige kiirem probleem – saada lahti aastaid tublilt teeninud (ja ikka täitsa heas korras olevast) mööblist. Siinkohal pean ma kiitma Facebooki. Panin hommikul kuulutuse üles, käisime päeval poes ja pealelõunaks olid huvilised olemas! Nii et meie tugitoolid ja diivan on juba uues kodus. Kolmapäeval sõidab järgi ka teine, lahtikäiv diivan.

Tapeediralli tegime eelmisel nädalavahetusel. Käisime kõik kolmekesi poodides, uue diivani padi kaasas, et ikka õige värv saaks. Klapitasime, mõtlesime ja tõime tapeedi koju. Ja siis selgus, et ema, kes poes oli asjaga väga rahul olnud, siiski seda tapeeti ei taha.. Liiga pruun. Minu meelest kuldne, koorega kohvi moodi. Aga ok, ei sobi, siis ei sobi.
Uuele tapeediringile läksime neljapäeval.
Lynx teadis õnneks algusest peale täpselt, mida temal vaja läheb. Meie maja elektrisüsteemi on vedanud mu isa. Aegadel ammustel. Lynxi soov on see kõik välja vahetada. Seega koosnes üks kotitäis kaupa puhtalt kipsitoosidest ja pistikupesadest. Lisaks 30-meetrised kaablirullid.

Aega tuba mööbli tulekuks valmis saada on meil suht vähe – järgmise neljapäevani. Otsustasime, et kuna meist keegi pole laminaati pannud, siis kutsume selleks töömehe. Meil on üks tubli tegija, kes meid nii aia kui kuuride ehitusel aidanud on. Ainult laminaadipanekust sai aga sujuvalt kogu remondi tegemine, mis mind mõnes mõttes kurvastab, sest ma oleks tahtnud ise tapeetida jne.

Eilne hommik algas kell 8 – kuigi olime nädal aega tuba kokku pakkinud, oli siiski vaja, et Lynx käed külge paneks ja jõuga aitaks. Nii et kaks tundi vedasime me toast asju välja. Kell 10 oli töömees platsis ja vaatas tööpõllu üle. Alustas tapeedi mahakraapimisega. Lynx asus elektrit tegema. Mina läksin õue viimaseid sügislehti kokku kraapima. Ema hakkas lõunasööki ette valmistama.

Pets 🙂 Pets on kogu sellest jamast, mis toimub, väga ärritunud. Alguses ta vaatas, et vist lihtsalt koristatakse. Tema pesa diivanil oli alles ja muu polnudki tähtis. Ühel õhtul juhtus aga nii, et kui Pets oli end mõnusalt pessa sisse seadnud, tulid võõrad mehed ja hakkasid tema diivanit minema vedama!!! Kass jooksis laua alla, luuras seal, jooksis diivanile järgi, üritas toolegi päästa ja kraapis neid veel hoolega. Aga ei midagi. Läinud nad olidki. Petsi pesa tehti tumba peale. Aga mis on tumba võrreldes poole diivaniga!
Järgmisel päeval veeti tema lemmiktuba täitsa tühjaks. Tuli võõras mees ja hakkas seinu kraapima. Pets käis õues jalutamas, tuli tagasi, ei midagi! Ikka sama jama.. Läks siis verandale nuhkima, mis neis kastides on, mida sinna tassiti. Ja jäi sinna kinni!! (Mina olin see, kes veranda ukse kinni lükkas..). Pets korraldas kontserdi aga keegi ei kuulnud, sest majas puuriti ja märatseti muul moel. Siis ronis Pets aknapeale, nägi õues oma kaitseinglit (ema) ja näugus kõigest jõust aknaprakku. Ema kuulis ja nägi ja päästis kassi pagendusest. Kass ronis meie voodisse, kapisahtlite hunniku taha ja magas kogu ülejäänud päeva.
Õhtul oli kogu Petsi ilmest näha vaid üht – te olete mu elu tuksi keeranud!

Vahepeal oli aga töömees ühe väikse höövliga puhastanud tükikese parketti ja imede-ime – rikutud ei olnudki parkett vaid ainult seda kattev lakk! Nüüd tuli remonti muutus, sest kes ikka vahetab puitparketi laminaadi vastu, eksole..

See avastus tähendab aga esmaspäevast räiget tolmutamist – vana lakk lihvitakse masinaga maha. Ja sellele järgneb jube haisutamine, sest parkett saab uue lakikihi.
Nii läheb meie remontidega alati – plaanime justkui normaalselt uuenduskuuri ja siis juhtub midagi, tänu millele on vaja ette võtta põhjalik ehitus. Kunagi juhtus sellesama toaga nii, et hakati juba parketti maha panema kui üks meestest läbi põranda vajus – talad olid mädad, kõik kisti üles.
Ma ei teagi, mida meie magamistoa remont kaasa tuua võib. Loodame, et mitte nii põrutavaid uudiseid, et kogu elamine tuleks jälle peapeale keerata.

Ahjaa – uus tapeediralli koos emaga lõppes nii, et meie beeži diivani taha tuleb nüüd hoopis punane tapeet! Meil pole iialgi tumedat tapeeti seinas olnud, eks näis, milline see välja nägema hakkab.
Vana mahakakkumisel tuli salt alt välja veel vanem, mida ma enam ei mäletagi..

Eriti vana:

See, mis praegu oli:

Uue viis töömees endaga kaasa, et kodus paanid välja lõigata.

Täna on Lynxil elektrivedamise päev. Mina pean leheriisumise lõpetama (eile läks nii kiirelt pimedaks, et aia tagumisest nurgast ei näinud enam lehti kärusse toppida).

Esmaspäev võiks juba möödas olla!

12 thoughts on “Remont!

  1. Ma alguses lugedes just pidin karjatama, et appi, ilusale parketile laminaat aga siis selgus, et ei ole ikka nii 🙂 Vanad põrandad on nii lahedad ja uuendatud parkett on kindlasti lõpptulemusena ägedam kui laminaat. Kuigi ka laminaate on tänapäeval igasuguseid.
    Mina mõtisklen magamistoa remondist, juba 5. aastat mõtlen :D. Nimelt mulle ei meeldi see sinine sein seal ja ma olen mõelnud, et selle maha kiskumine ja puhastamine on hullumeelsus kuubis (seinakate ja ma peaksin seda ise tegema). SIis aga järsku plahvatas, et misasja, ma saaksin selle ju üle värvida. Täielik blondiinimõtlemine! Nüüd on ületamatu samm veel jäänud – minna keldrisse ja vaadata purkidelt, mis tüüpi värv see on. Juba 2 nädalat lähen 😛

  2. Tegelikult on remontimine äge. Tolm ja segadus ja plaanide ümbermuutmised võivad tekitada meeleheitliku tunde, et olisedasiisnüüdvaja!, aga kui kõik on valmis, siis, ehhh…. mõnna. Jõudu teile! PS Kevadel otsustasin mina, et vanaema juures tuleb nähtavasti ühes seinas alumine palk välja vahetada, siuke väike töö, aga mis sellest välja tuli…… ma parem ei räägi, pikale läheks.

  3. Nii põnev!!! Mul juba lugedes läksid silmad põlema, ma armastan remonti!!! Mõnikord on mul lausa kahju, et mees ehitusega tegeleb, see ju tähendab seda, et kodus tehakse kõik korralikult ja põhjalikult, mis tähendab seda, et läheb väääääga kaua aega, enne kui kõik jälle koledaks ja katki läheb ja uuesti saab remonti teha. 😛

  4. Mulle meeldib ka remont, aga ma vihkan koristamist ja see rikub remondi minu jaoks natuke ära 😛
    Puitparketiga oli see jama, et aastaid tagasi kui koer vanaks jäi, juhtus tal mitu korda õnnetus ja lasi tuppa loigu. Panime küll kilesid parketile peale, aga ikka valgus sinna ja tekitas suured pruunid laigud. Olime kindlad, et parkett on omadega õhtal. Aga nüüd tuli välja, et vana tubli vene lakk oli seda tõelsielt hästi kaitsnud!

  5. Hullud inimesed, tahtsid parketi laminaadi vastu vahetada 😛 Minu arust oleks see viimane asi, mida teha. Laminaat on pahn.
    Meil on majas pandud kolme tuppa sanitaarremondi käigus eelmine sügis laminaat. Olgem ausad, ma vihkan seda. Laste toas on juba üks koht katki.
    Kunagi, kui me hakkame põrandaid vahetama ja soojustama, paneme laudpõrandad.
    Mul on hea meel, et see parkett teil korda saab 😀

    Remonti teha on tore 🙂 Va see pidev segadus ja tolm ja prügi 😛
    Aga kui keegi teeb remondi ära… no jah, see pole tuu siis enam 😉

    Jaksu ja ma ootan juba valmis pilte 😉 Ennem/pärast on lahe vaadata 😀

  6. Uuuuu – ma kirjutasin miks me pidime parketi laminaadi vastu vahetama! Mitte sellepärast, et see meie ühine suur unistuks oleks olnud 😛
    Loodetavasti kõik siiski õnnestub ja parkett näeb peale lakkimist ilus välja.

  7. Tõesti, endal ilus parkett ja nemad räägivad laminaadist 🙂

    Petsile ka pai, traumeerivad seal vast looma :))

  8. Ma alustan ka sellega, et nagu KK-gi ja teised, mõtlesin poolt teksti lugedes, et kuidas viisakalt öelda, et laminaat on täielik lollus, seda enam, et praegu saab odavama laudparketi kallima laminaadi hinnaga kätte. Jumal tänatud, et asi selleni ei läinud (et ma oma nina teiste remonti toppima oleks pidanud) 😀 Aga üldiselt ma kadestan teid. Mul on see jama, et ma teen kohe plaani kõik kapitaalselt ringi teha ja siis ei saa ju alustatud, kui pilt kogu segadusest vaimusilmes on. Peaks ka mõtlema, et vahetan ainult vaiba välja, äkki saaks ometi remondi tehtud 🙂

    Aga ikkagi, pean põrandast veel kirjutama. Mul on köögis laminaat. Selle kuulsusrikkal hiilgeajal sai pandud. Jumal tänatud, et sinna ja et ainult sinna. Igatahes on nüüd toad saanud õlitatud laudparketi (täitsa soodsa hinnaga ja õlitatud põrandat on lihtsam ka kohtparandada vajadusel) ja nii mõnus on paljajalu tubades käia!

  9. Kui see vana lakk nagunii parketilt maha saab lihvitud siis ma soovitaks lakkimise asemel hoopis õlitada. Õlitatud põrand on üks TÕELISELT luks asi.

  10. Oiiii, ma tean täpselt, mida Sa tunned selle lihvimistolmu koristamise kohta 🙂 Meil ka vanakas remont. Eelmine nädal lõikasid 2 meest 2 päeva kiviseintesse uute elektrikaablite kanaleid sisse ja ei märganud, et kahte korteripoolt eraldav kahekordne kaitsekile oli rebenenud (keegi ilmselt “tagurdas” sinna sisse ja ei pannud seda ise tähele). Mees sattus juhuslikult koju hetkel, kui kaitset vajanud korteripool koos kogu mööbli ja muu meie maise varaga oli mattunud helevalgesse betoonitolmu. Palju õnne, ütleks ma selle koristajale, kelleks oli mu mees, kellel oli viimane puhkusepäev, kellel oli selle üle tõeliselt kurb meel :o) Erinevalt minust, kellel oli tööpäev ja kes ei saanud seda vabaks võtta ja kellele tundus, et see päev vajab eriti pikka töötamist kodust eemal 🙂 Aga nüüd on puhas ja selleks läks vaid 10 tundi ja üks kahemootoriline tööstuslik tolmuimeja Cramost ja lugematul arvul närvirakke…Ning tänasest hakati neidsamu kanaleid lõikama teise korteripoolde…
    Remont on mõnus, kas pole?

  11. ma just mõtlesin ka, et miks mitte õlitada…kuigi ma pole spetsialist 🙂
    oh see remont on alati nii põnev ja mulle meeldib hullult koristada ka (ausalt, see pole iroonia), kui ma Pärnus elaks , pakuksin ennast koristusbrigaadi. ma olen käinud sõbrannadel peale remonti raamaturiiuleid täitmas formaadi ja autorite järgi jne).
    kassist hakkas ka kahju, aga ta saab loodetavasti uue pesa üsna varsti, eksju :D.
    edu igatahes! punast tapeedipilti tahaks kah näha…

  12. Ma soovitaksin ka kaaluda õlitamist – see jääb kuidagi elusam.
    Remont on lahe, aga see koristamine on tõesti jube.
    Marmelaad – kas Sind saab rentida ka? 🙂

Lisa kommentaar

