Rosendal, Pride, Sigtuna jne

Pikk vahe kirjutamises.. Selline lorutav puhkus 🙂

REEDE
Käisime Djurgardeni saarel jalutamas. Ammuigatsetud marsruudil, ümber saare. Ilus! Palju lilli ja kohvikuid. Lillepenrad olid sätitud nii: lillad õied, sinised õied, punased, oranžid, kollased, valged – kõigile omaenda suur ja uhke peenar.

Rosendali loss on üsna pisike ja vähemalt väljast tagasihoidlik. Hoopis uhkem on lossi kõrval olev Rosendali aed – õunapuud, köögiviljapeenrad, lilled, kasvuhooned. Väga uhke avastus, otse Stockholmi kesklinnas.

LAUPÄEV
Üks väga eriline päev – Stocholm Pride Paraadi päev. Eks me oleme ju lugenud kuidas Eestis on üritatud ka seksuaalvähemuste paraade korraldada ja kuidas need on lõppenud mõnitamise ja kaklustega. Kindlasti on ka Rootsis neid, kes taolistele eluviisidele viltu vaatavad, aga terve nädal Stocki kesklinnas toimunud üritusel polnud ühtki sellist halba vahejuhtumit, mis oleks ajalehtede esikaanelugu väärinud. Nii kogunes ka paraadi vaatama suur ja rahumelne rahvahulk.
Oli see vast paraad! Ausalt – ma ootasin, et no võibolla marsib selle silla alt, kuhu me endid vaatama sättisime, läbi paarkümmend kollektiivi, lippude ja loosungitega.. Tegelikult kestis kogu šõu 2 tundi, olid renditud suured veoautod ja bussid, mis olid ära kaunistatud, rahvast täis, kastides ja kastide kõrval käis tants ja trall. Täiesti hämmastav vaatepilt! Ma olen enne ka nii suuri paraade näinud, aga need olid telekast ja näidati siis kui Kremli väljakul mõni sõjaväeüritus oli..
Ok, näitan pilte 🙂

Peale paraadi koguneti taas Kunsträdgardenisse, kus oli suur kontsert. Ausalt – šlaagrikontsert päevi tagasi oli palju parem ja nii ei viitsinud me seal kaua olla. Õhtujuhid väärisid siiski pildistamist:

See suur sinine jänks sebis tööst vabal ajal publiku hulgas ringi, plakat käes – jagan tasuta kallistusi 🙂

Uhke üritus ja kui seal osalenud inimeste järgi otsustada, on gayd ja kõik teised pridel osalenud üks ütlemata rõõmus ja muretu rahvas 🙂

Meie külastasime õhtupoole oma lemmikrestorani, kust sai kartulipannkooke peekoni ja moosiga ning tegime tiiru vanalinnas ja lossi juures.

PÜHAPÄEV
Pühapäev oli üks hirmus vihmane päev! Istusime hotellis, Lynx tegutses läpparis ja mina lõikusin üht ajakirja ribadeks, et sellest hiljem raamatut teha 🙂 Käisime lähedal olevas toidupoes ja ostsime igasugu põnevat kraami – näiteks pudelist olevat pannkoogipulbrit, kuhu saab vett lisada, tops uuesti kinni keerata ja loksutada, hiljem lihtsalt pannile valada ja pannikad ongi valmis.
Niisama kodus olles tekib mul alalti kokkamissoov. Töölt koju jõudes ei viitsi ju midagi erilist teha, siis oled kõigest tüdinenud, aga kui on vaba päev siis…! 😀
Praadisin pannipeal grillliha. Täitsa hea tuli! Võib teinekordki pannitehnikat kasutada, ei pea alati grill olema.

ESMASPÄEV
Sigtuna! 😀 Meie armas pisike linnake. Eelmisel aastal me seal ei käinud ja ohooo, mis kõik aastaga tehtud oli! Kaldaäärne promenaad oli saanud hoopis uue ilme. No mine või kadedusest lõhki kui lahe see nüüd välja näeb!
Kõigepealt suur, vee peal asuv laudadest väljak, ilusad pingid ääres.

Siis kalakujulised toolidega saarekesed:

Teiselpool kohvikut paadikaide juures uued laudteed ja ilus aiajupp:

Väga lahe!
Sigtuna ise oli samasugune natuke vaikne ja natuke kärarikas (olenevalt kas turistide buss oli lahkunud või saabunud) nagu ikka. Käisime Tant Bruni juures krevetivõikut ja kohvi/mahla nautimas ja turistipunkti taga olevat aeda imetlemas.

Õunad saavad juba valmis, puualused on neid täis. Sügislilled õitsevad. Ilm oli vahelduv – päike-vihmasabin-päike. Selle suve esimene sügisetunne tuli..

Sigtunasse saab Stockholmist väga lihtsalt. Üks variant on laevukesega seilata. Laevad ei käi aga iga päev ja seda peab enne uurima. Teine, igapäevane variant, on pendeltagi ja bussiga.
Stocki raudteejaamast tuleb minna Märstasse sõitva rongi peale. Neid väljub pea iga 15 minuti järel. Sellega lõpppeatusse, Märsta jaama kõrval on bussijaam, kus peatub ka buss numbriga 575, mis viib otse Sigtunasse. Tervel sõidul kehtib Stockholmi ühistranspordi kaart.

Tagasi Stocki jõudes käisime ka kord Skansenis, lootuses ilveseid silmata. Perekonnapea istus küll veidi aega kivihunnikul, aga kohe kui saabus hispaanlaste grupp koos lõugavate teismelistega, puges temagi oma urgu pere juurde. “Naljakas”, et osa jõmpsikaid on arvamusel, et kui ilvesele karjuda “tule siia” või vilistada, siis rivistub terve perekond üles ja tormab kohe vaatama, kes hüüab ja mis tahetakse. Ilves pole siiski kodukass või sõber koer, kes peremehe ilmudes kohe platsis on.
Surel laval mängiti jazzi. Ausalt – ma pole eriline jazzifänn, nii et kui liiga jahedaks läks, ei olnud kahju lahkuda.
Ilus päev! Mõnus 🙂

TEISIPÄEV
Vat sel päeval korraldasime šopingutuuri. Eks meil olid ka väiksed eesmärgid, mida me Stockist osta tahame – puhtpraktilised, nagu uued püksid Lynxile ja uued sügisesed jalanõud mulle. Vihmajakki oleks ka vaja (ema pani minu oma pihta), aga see jäi esialgu vähemalt poodi. Mõned päevad on ju veel ka aega.

Parfüüm ja nõudepesuharjad – päikeselaiguks sõprade köökidesse 🙂

Ema on vaimustusega rääkinud sinistest orhideedest. Ma polnud selliseid varem näinudki! Nüüd siis nägin. Ema saab ühe neist endale. Netist lugesin, et sinist orhideed tuleb siniseks aidata.. St. süstida juurtesse kord kuus värvi. Mulle ei meeldi üldiselt selline manipuleerimine, aga mõtlesin siis, et ma ju värvin ka oma juukseid – mis seal tegelikult vahet on!?
Seega – kes oskab midagi tarka öelda, mismoodi ja millega neid lilli süstida tuleb?

Õhtul vaatasime telekast Allsangi 🙂

Seda, mida me täna teeme veel ei tea. Üks on kindel – hommikusöök vajab tegemist 🙂