Vahepealseid tegemisi

Vahepeal on olnud päris mitu sündmust, mida kronoloogia mõttes oleks hea üles tähendada.

*Ema käis Islandil.
On jätkuvalt rabatud sealsest loodusest, inimestest, rahast. Maapind nagu kuul, sauna köetakse maapõuest pärit auruga ja sooja vetki saadakse maa seest. Lambaid on sama palju kui meil enne Jaani sääski. Postkaardi eest küsitakse 200 islandi krooni (1 EUR = u. 160 islandi krooni) ja hoolimata sellisest rahakursist, on neil siiski olemas ka 1-kroonine münt!

* Lynxi õde käis meil külas – vahva oli 🙂 Väga värvikad 2 päeva, mille jooksul me jõudsime mitu korda ühes kohas söömas käia ja suure paduka üle elada. Kontserdil käia, palavuse käes sulada ja lõpuks kohtus Ester ka Petsiga 🙂
Käisime koos Eesti Noorte Sümfooniaorkestri ja Tanel Padari kontserdil. Ammende villa aed üllatas, sest sinna on ehitatud tõeliselt uhke lava! Ester ütles hästi – Tanel Padari puhul on hea see, et ta diktsioon on väga hea. Kuulad ja saad aru, millest ta laulab. Ma pean ausalt ütlema, et ma ei ole eriline Padari fänn, aga mulle meeldivad suvised vabaõhukontserdid, sest neis on õhku! Sel kontserdil leidsin ma millegi, mida nautida – Marvi Vallaste taustalaul! Mulle on kuskilt kõrva jäänud, et taustalaulja hääl ei tohi üle solisti hääle kõlada. Sel kontserdil oli heli aga timmitud nii, et kõlas hästi. Ja mulle meeldis see, mida ma kuulsin. Marvil on väga hea hääl ja koos sümfooniaorkestriga kõlas see mõnusalt. Kontserdi lõpus tänas Hr. Padar küll nii orkestrit kui dirigenti kui oma bändi, aga Marvit unustas tänada 😦
Kõike kokku oli elamus üsna ok. Jalutasime ka veidi pimenevas linnas, kahjuks ei põlenud Vallikäärus pooled tuled, kaasa arvatud purskkaevu tuled.

* Lisasime suurde tuppa veel ühe raamaturiiuli. Sellise, mis katab kogu seina. Ja üllatus-üllatus, see riiul sai kohe täis, seega pole meil ikkagi kohta, kuhu uusi raamatuid panna. Njahh.. Üks lahendus oleks mitte raaamtuid juurde osta, aga mida siis veel osta? Niikaua kui ma mäletan, on meil kodus alati raamatupoest suure hunnikuga tagasi tuldud.
Kunagi olid raamatupoodides tellimiskataloogid. Igal aastal saime me ka tutvuse poolest seda kataloogi sirvida ja üles kirjutada, mida me saada sooviks. Oi, see oli põnev! Ma lugesin pealkirjade all olevaid kirjeldusi ja nii raske oli valida, mida võtta ja mida jätta.

* Täna algab puhkuse teine osa! Mul ei ole mitte mingit tunnet.. Väga totakas korraldus loomulikult, et inimese saab kogu oma aasta puhkuse kätte suvel, 2-nädalase vahega! Lynxi töökohta ma mõtlen. Oleks ju normaalsem puhata 2xaastas niimoodi, et 2 nädalat suvel ja 2 nädalat sügisel/talvel. Aga kui ülemus on kindel, et kõik peavad suvel puhkama, siis peab seda ka tegema.
Mis siin ikka viriseda – aegadel, kus Lynx töötas õudses kohas nimega Triger, sai ta umbes nädala enne puhkuse algust teada, et nüüd on minek. Muidugi koos teadmsiega, et kui vaja, siis võidakse tööle tagasi kutsuda. Õnneks ei saanud nad meie peal sellist asja katsetada, sest me pühkisime siit maalt minema kohe kui puhkuse avapauk käinud oli.

Tallinnas on täna korralik paduvihm, paljud tänavad on vee all ja autod sõidavad tänavajõgedel kui paadid. Istume lennujaama ootesaalis ja akna taga aina ladistab.

Niisiis lendame (Lynx tahtis lennata.. :S ) me umbes tunni aja pärast Stocki ja veedame seal 2 nädalat. Lynx ilmselt enamuse ajast Skansenis ilveste puuri ääres, sest neil on seal kolm nummit jõmpsikat 🙂 Üle pikkade aastate on ilvestemaal jälle elu 🙂
Mina tahan:
* hommikuti kaua magada – kindlasti! Ma tahan puhata sõna otseses mõttes ja lõpuks kaua magada. 😀
* süüa kartulipannkooke peekoniga ja maailma parimat pizzat, mida pakutakse Kungsgatani kebabiputkas
* käia Sigtunas ja istuda seal jäätist limpsides kaipeal
* kuulata kajakate kisa (ma armastan kajakate kisa!)
* näha/kuulata Peter Jöbacki kontserti
* vaadata kuidas loojuv päike Gamla Stanis maju kuldab
* tõmmata kopsudesse tunnelbana lõhna
* vaadata, kuidas kohalikud hommikul tööle kiirutavad – ülikondades, kostüümides. Jalgratastega ja tunnelbanaga.
* hõigata turul ja poodides “hej!” ja öelda “tack så mycket”
* võtta hommikul linnapoole sõites jaama eest kastist tasuta “Metro” ajaleht ja püüda sellest aru saada
* nautida seda, kuidas kõikjal mu ümber kõlab rootsi keel
* vaadata neid sadu laevukesi, mis Stocki arhipelaagis seilavad
* näha hommikusöögi kõrvale, kuidas mehed telekas rattaid tuunivad või prügimäelt leitud kolast vingeid monstrume ehitavad
* seista lihtsalt Sergelil ja lasta inimestel endast mööda voolata.

Ma vist ikka olen selleks puhkuseks valmis! 🙂

5 thoughts on “Vahepealseid tegemisi

Lisa kommentaar

