Mmmmmuusika!

Muusika – asi, ilma milleta oleks elu kurb ja vaikne..
Käisime reedel ja laupäeval kontserditel. Mõlemad minu meelejärele muusikaga, ometi nii erinevad!
*********
Reede
*********
Jäääär Reiu jõe orus.
Kontsert algas kell 20:00, seega oli meil peale tööd aega käia söömas – Edelweissis, jube head kanasalatit! Bussiga nr.15 saime otse kontsertpaiga kõrvale ja sättisime end sisse. Taevas olid suured pilved, seega istusime katuse alla. Kahjuks ei olnud sealt midagi näha. Nagu veidi aja pärast selgus, polnud sealt ka midagi eriti kuulda, vähemalt mitte seda juttu, mis mehed lugude vahele rääkisid.
Peale kaht esimest laulu hakkas sadama, nii et pillid ja bänd kolisid ennast jõeäärse Saku varju alla ja pool publikut kolis meie kõrvale katuse alla. Mõne aja pärast jäi vihm järgi ja me otsustasime siiski välja minna, sest ilma pildita laulu saab kodus plaadilt ka kuulata 🙂
Välja, pingi peale. Tibutas, siis sadas, aga oligi lahe! Üdini vesine olemine – jõgi bändi selja taga ja vihm taevast meile kõigile kaela. Mõnus mahe muusika!
Kes Reiu Puhkekülas käinud, see teab, et kontserdilava on jõeorus, siis kohe tuleb kõrgem kallas ja kalda ääres on söögimaja. Vat seal söögimajas oli parasjagu mingi sünnipäev. Õues. Sünnipäevalistel oli kontserdist üsna ükskõik, sest laulmine ei seganud nende hõikeid ja mürisevat naeru. Samuti ei vaevunud nad oma huilgavaid lapsi keelama. :S Selles saab süüdistada vaid Puhkeküla halba organiseerimist – ei saa panna ühele väiksele alale samaks õhtuks kokku kaht nii erinevat üritust!
Lynx ütles mõne sõna ka helimehe kohta, kes puldi taga lihtsalt istus, kuigi oli ju selgelt kuulda, et lugudevahelist juttu ei ole kuulda. Küllap tal oli see jutt juba peas ja ta ei pannud seda lihtsalt tähele..
Kuigi ilm oli kole ja vahelduva eduga sadas parajat padukat, tegi bänd kontserdisse ka pooletunnise vaheaja..
Jäääärel on väga ilus muusika, aga kogu see kompott kokku – sünnipäevaliste piduhõiked + kehv heli + pikk paus kontserdi keskel, jätsid lõpuks natuke kurva mulje. Aga ikkagi oli koduteele asudes mõnus tunne, sest kontsert oli ju ilus ja mulle meeldis Tuuli Tauli laulmine ka väga.

Kodus ootas meid üllatus!
Nimelt oli ema meie pulmaaastapäeva ära unustanud ja läks hirmsasti ähmi täis kui see selgus. Ma arvan, et sest pole midagi, sest perekond ei tohiks unustada üksteise sünnipäevi ja Jõule, aga pulmapäev on paari isiklik asi 🙂 Noo igal juhul oli ema meile ilusa laua katnud ja õhtu lõpetasime maasikatordi ja šampusega. Mõnus!

*********
Laupäev
*********
Laupäeval läks Lynx Kablisse raadioamatööride kokkusaamisele (mille pärast ta hiljem ennast siunas) ja meie emaga Anne Veski kontserdile.
Anne Veskiga on mul eriline suhe, sest ta on olnud mu lemmik kogu mu elu 🙂 Algklassides kuulasin tema vinüülplaate ja üürgasin põrandal istudes ja vahtkummist loomadega mängides kõval häälel:
Tean, mul pole õigustust
mu hing kui varasügis must..
..
Veeeeeeeel…anna andeks, kallis seeee
Jäta me suveöö, haiget sul tean, ma teen..
🙂
Mul ei olnud veel CD-mängijat, aga mul oli juba Anne Veski plaat.
Paar aastat tagasi käisime Anne Veski ja poistekoori jõulukontserdil – siis oli tal, vaesekesel, hääl jubedalt ära, aga ikka üritas ta laulda. Iga teine oleks lindi mängima pannud ja ise suud liigutanud, aga tema puhul ei tule see üldse kõne alla.
Seega läksin kontserdile mõnusas ootuses ja ei pidanud kriipsugi pettuma!
Juba teise lauluga suutis ta publiku kaasa plaksutama saada (ja see on Pärnu publiku puhul SUUR asi, sest 80% publikust istus päris pühalikus tardumuses..). Kõik vanad head lood ja kõik uued head lood ja üks imeilus venekeelne lugu, mille eest Anne sai kena aplausi ja suure kimbu uhkeid roose. Lisaks hästi valitud hurmuritest meestetrio – Uku Suviste, Koit Toome, Karl Madis 🙂 Koit Toome oli silmnähtavalt närvis, oma Farinellihäälsete soolode või millegi muu pärast, ei oska öelda.
Kogu kontsert oli jälgitav ka kahel suurel ledekraanil, lisaks näidati sealt klippe Anne Veskist läbi aegade. Mõnus, kaasahaarav ja kõva muusika. Jutt, mis ei läinud kaotsi ja ülienergiline ning väsimatu Anne Veski laval. Kõik kokku üle 2 tunni fantastilist kontserti!

Margit Ossipova lubas mul kasutada enda tehtud pilte, mille eest ma olen väga tänulik, sest minu aastatetagune väike seebikarp tegi sellised klõpsud, et ma joonistan ka paremini.. Canoniga mind ilmselt kontserdile sisse ei lubataks ja katsetama ma seda ei hakka, kuna sel juhul ei saaks ma lihtsalt kontserdist osa võtta – ma ei jäta ju oma aparaati kuskile väravavalvurite hoolde, eksole.
Fotode autor: 3 x Margit Ossipova

Anne Veskis on suur ports head huumorit, nii ei mõjunud imelikult ka tema lembeduetid Uku ja Koiduga.
Lisaloo ajal kadus lavavalgus, aga ehk see oligi nii planeeritud, ei oska öelda.
Kontserdi lõpus koju minnes olid tänavad rahulolevat mõminat täis. Meie nautisime tuledes Vallikääru, saime poolel teel sahmaka vihma kaela ja mugisime kodus lõpuni eilsest allesjäänud tordi.

Küsimus – kes on need artistid, kellel on Eestimaa lavadel kõige rohkem esinemisi? Nii vabas õhus, kontsertsaalides kui teles? Kõige populaarsemad lauljannad, ilma kelleta ei suuda pea ükski sooloartist hakkama saada?
Dagmar Oja ja Kaire Vilgats. Superduo! Ilusad tüdrukud, võimsad hääled. Ma kuulaks hea meelega ka nende endi kontserte!

*** *** ***
Vat nii erinevad muljed kahelt ürituselt.
Sel reedel tahaks minna Jan Uuspõldu vaatama. Tema monoetendus “Minu elu meedias” võib olla väga naljakas. Samas ma pelgan pisut seda vabat õhku näitleja ümber – Ammende Villa aed on nimelt kena ja avar koht, kuhu etenduse ajaks lapsed jooksma ja hõikuma panna..
Ma pean endaga veel aru – oleks kindel, et Jan selle etendusega sügisel teatrisaali ka tuleb, siis reedel Ammendesse ei läheks, samas ei saa selles ju kindel olla, eksole.. Küllap otsustab kõik Lynxi ja minu enda hetketuju.

*********************************
Pühapäeva veetsime aias – pügasime muru, pügasime ilupõõsaid, pügasime viljapuid. Kõik liigsed kasvud said maha võetud – õunapuude omad olid juba puitunud, oleks pidanud varem murdma.. Loodetavasti ei jäänud väga hiljaks ja saak tuleb suurem ja parem kui muidu.
Kaks “ühe-õuna-õunapuud” lähevad sügisel väljajuurimisele. Ilupõõsana saab ka muud kasutada kui ainult lehti kasvatavaid õunapuid.. Lisaks ostsime me Bauhofist kasvuhoone! 2x2x3m, kerge asjanduse, mis kevadel paika pannakse ja sügisel ära korjatakse. Oma tomati ja kurgi isu on lihtsalt liiga suur 🙂

2 thoughts on “Mmmmmuusika!

  1. Alustades Sinu jutu lõpust, siis ma leian, et tegite kasvuhoone ostuga väga targa teo! Oma kasvuhoone kurk ja tomat lõhnavad ja maitsevad võrr-raa-tult! Ja nüüd hopsti Sinu kirjutise algusesse. Kui te soovite väga hubases paigas ja seltskonnas Jäääärt nautida, siis julgen soovitada Muhu saarel Nautse külas Mihkli talu õue. Olen nüüd kaks viimast aastat seal käinud ja no nii mõnus on. Kõik laulud ja vahejutud on ilusti kuulda. Ilm on ka muidugi meie poolel olnud.

  2. Käisime samuti Anne Veski kontserdil ja jäime ülimalt rahule! Ka sellega olen nõus, et Kaire Vilgatsi ja Dagmar Oja kontserdile läheks hea meelega.

Lisa kommentaar

