Vanad majad-uued majad

Grazist u. 15 minuti rongisõidu kaugusel asub Stübing. See on Austria Vabaõhumuuseum, kus umbes 100 eri aegadest ja erinevatest Austria nurkadest pärit hoonet.
Selleks, et sinna saada, tuleb Grazi raudteejaama automaadist pilet osta, rongile istuda ja kohale vurada. Me lootsime, et rong peatub kohe muuseumi ees, aga oh ei – seekord ootas meid ees 40 minutit jalgsimatka. Sildikesed raja ääres olid ilusti olemas ja andsid lootust, et ükskord jõuame me kohale ka 🙂
Aegajalt kasvas raja ääres puude peal viinamarju, need olid veel pisikesed, aga Lynx proovis ära.. Tõenäoliselt maitsevad kõik toored ajsad ühtviisi hapult ja ergutavalt 😛

Vabaõhumuuseumid on armsad kohad. Ilusad vanad majakesed, erilised põllutööriistad, kenasti korda sätitud kambrid. Siin muuseumis oli palju vesirataste jõul töötavaid maju. St. erinevad viljajahvatid ja isegi suur saag töötasid tänu vesirattale. Elumajade ees olid lillepeenrad ja akende all kastid täis õitest lookas pelargone. Ilus koht! 40 minutit kõmpimist tasus end ära 🙂

See oli taas kohutavalt palav päev. Päike lõõskas ja joogivett kulus üüratul kombel. Õnneks olid siin majade vahel veetorud, kust jooksis pidevalt head külma vett, millega sai käsi ja nägu kasta. Päike tegi karuteene ka enamusele mu piltidele, valgustades heledad alad üle ja jättes varjualad mustaks. Aga mõned pildid siiski leidsin 🙂

Ma olen igast kohast, kus me käime, toonud kaasa mõned kohaliku rahvusliku käsitöö raamatud. Siin muuseumis müüdi ka nii kudumise, heegeldamise kui ristpiste raamatuid. Oli eriti paks ristpistemustrite mapp, aga oli õnneks ka pisemaid, nii et ehk koon saabuval sügisel paari Austria palmikutega põlvikuid või tikin nende mustritega käteträti 🙂

Tagasituleku kohta küsisime muuseumipileteid müüvalt proualt, kas otse muuseumi eest mõnd liiklusvahendit Grazi ei lähe? Läkski 🙂 Bussipeatuses restorani juures oli pergola täis viinamarju ja bussiga tegime tiiru ka läbi paari kohaliku küla. Bussidega on ikka palju parem rännata kui rongiga! Näeb rohkem.

Peale seda matka ja kuuma olime väsinud ja näljased. Grazis käisime poes veevarumistiirul ja kohalikus pagaris, kust saime Lynxile 2 pizzasaia ja mulle mozarella ja tomatitega saia. Kõik värskelt ahjust tulnud, soojad ja lõhnavad!
Nüüd tuli tunniajane puhke- ja söögipaus hotellis.
Ja siis õhtust linna vallutama! See ju viimane Grazi õhtu.

Üks meie linnavallutuse eesmärk oli aastal 1499, gooti perioodi lõpus, valminud topeltspiraaliga trepp. See asub Hofgasse 15 hoovis ja on kindlasti kõige kummalisem trepp, mida ma eales näinud olen. Kaks trepispiraali jooksevad kõrvuti, vahepeal kokku saades. Kes siiakanti satub – tasub kindlasti vaatamist! Eriline vimka oli selle pildile saamine 😛

Linnas vestis üks mustas pikas mantlis laternaga mees kohalikke tondilugusid. Välikohvikud olid rahvast täis ja kraadiklaas näitas 25,5C sooja.
Tahtsime Schlossbergile sõita, et pimedat tuledes linna näha. Läksime seekord liftiga, jõudsime kellatorni juurde ja laskusime torni ette aeda. Mõni pingike oli veel vaatenautijatest vaba, nii et sättisime endidki pimedat ootama.

Aga varsti saabus üks vanamees, kes vabandas, aga teatas, et ta paneb nüüd pargi lukku, laske jalga! Muidugi oli ta kõigepealt lukku keeranud ülespoole, kellatorni juurde tagasi viiva trepi värava ja ajas nüüd kogu rahva mäest allapoole. Me ei tahtnud sellega leppida, et peame oma plaane muutma, sest mägi ise pidi lahti olema kella 12-ni südaööl.
Seega tampisime treppepidi hulga maad allapoole ja siis saime päeva lõpuks veel ülepoole tagasi ronida. Pagana vanamees! Oleks võinud siis inimesed ilusti ülespoole mäele juhatada. Nüüd läksidki paljud treppidest lihtsalt alla ja mäelt minema, öist linna nägemata.

Mäepealt kostis muusikat, läksime ka sinnapoole, aga kahjuks oli tegu privaatpeoga ja meid sinna sisse ei lastud. Mõnus muusika oli, üks lugu meenutas “Road to Hell`i”.

Kuna meid kontserdile ei lastud ja öine linn oli üle vaadatud, sõitsime vaguniga linna tagasi. Mõtlesime, et jalutame läbi Muri klaassaare üle jõe (sealt paistis valgus, järelikult oli veel avatud), aga saarele viiva sillakese otsas tõkestas turvamees meie tee – saarel oli ka privaatpidu, nii et see elamus jäi ka ära.
Ok, vaatasime seda värvidemängu siis tavaliselt sillalt.

Teel hotelli kohtusime tänavapesemismasinaga. Õigemini jalutasime rahulikult alleel ja äkki hakkas meile kogu teed hõivates lähemale kihutama selline tuledega pilv 😛

PS: Lynx soovitas postituste tegemiseks kasutada Mozilla brauserit ja üllatus-üllatus – pildilisamise probleemi enam pole! Pilt maandub sinna, kuhu ma ta panna soovin 🙂 Suurepärane!

4 thoughts on “Vanad majad-uued majad

1. Graz on Sinu abiga mulle väga hinge pugenud. Aitäh huvitava jutu ja ilusate piltid eeest!

2. Ootan iga päev uusi muljeid! Justkui saaks ise ka natuke reisist osa! 🙂 Mina lausa tahan teada, kuidas teil see reisi planeerimine käib, et kõik nii hästi organiseeritud ja paigas on! 😉

3. Meil oli täna kella 16 ajal 31C ja praegu on ka kohutavalt palav.
    Ma kasutan kogu aeg mozillat, mulle meeldib.