Vaja veidi kiruda ja tulevikust unistada..

Mulle ei meeldi vinguda, aga vahest ma seda teen..
Juba teist hommikut ärkan ma kell 7:15 selle peale, et meie lähedal asuvas sadamas hakkab tööle tõenäoliselt palgipurustaja, mis teeb sellist häält, nagu teeks ta kivirahnudest killustikku. JUBE! :S Tegutseb umbes 10 minutit ja siis peab tunniajase vahe.
Igal suvel peab meil mingi varahommikune meelelahutus olema. Varasematel aastatel on seda teinud hull naabrimees Aadu, kes kella 6 paiku oma plekkkatusest mõlke välja (või sisse?) kolkima hakkas. Tänavu siis sadam.
Ma ei salli seda, et see sadam on meile nina alla ehitatud! Kui nad turvast laadivad, on meie elamine turbakihiga kaetud. Ükskõik, kas aken on lahti või mitte. See tolm tungib igalt poolt sisse. Maja krohv vajaks tõenäoliselt pesemist, aga ma ei julge seda teha, sest tõenäoliselt jääks maja peale pesu laiguline. Aga krohvi vahele hakkab varsti sammal kasvama! Rääkimata murust, mis on muutunud pehmeks samblapadjaks (neis kohtades, kus tulikas ei võimutse..). Lisaks satuvad palkidega metsast kaasa ussid, nii et sadamast üle tee asuval laste mänguväljakul olevat mitu korda usse nähtud.
Ja kõige suurem sadama patt – nad ehitasid oma kaid Vana-Pärnu poolse muuli alguse peale!

Aga – eks äri on number 1.
Niipalju vingumist.

****************************************************

Eile tuli põnev uudis, et aastal 2050 lendavad meie taevas läbipaistvad lennukid 🙂 Uudise põnevaim osa oli see, et enne lendu manustatakse inimesele õnnetablett ja siis lendad justkui ise pilvedel 😛 Mis sellest järeldada? Et aastaks 2050 on narkots legaliseeritud? Ma arvan, et ma küll ei tahaks lennata millegi läbipaistvaga. Brrrr… Ma saan praegugi vaevu seal torus istutud. Teen aga vapra näo pähe ja mõtlen sellele, et ma olen kiirelt kohal! Aknast on muidugi põnev välja vaadata – linnad ja teed moodustavad vahvad võrgustikud. Eriti talvel, pimedas, kui teedeäärne valgustus põleb. Siis lendaks nagu muinasjutumaa kohal.
Ma isegi ei tea, mida ma kardan. Surmasaamist mitte, iga asi lõpeb kord. Tõenäoliselt seda, et mul endal ei ole mingit kontrolli enda üle alates sellest hetkest kui ma sinna tuubi sisse astun kuni selleni kui ma sealt jälle välja saan. On ebameeldiv kui pead ennast kellegi teise meelevalda usaldama. Lootma kellegi teise peale..

Tagasi tulles läbipaistva lennuki juurde – tähistaevaga sellises klaaspurgis lennata oleks tõenäoliselt siiski imeline! Rääkimata veel sellest kui lend kulgeks sellist teed pidi, kus virmalised taevas.

Eelmisel aastal Stockis olles nägime saadet, kus näidati, kuidas inimesed tulevikus reisivad. Ei olnudki mingid lennukid, olid hoopis läbi maakera tuuma kihutavad kapslid, kuhu saab sisse istuda ja siis paarikümne minutiga olla näiteks Hiinas või Austraalias. Otse läbi maa tuuma. See on veel ulmelisem kui läbipaistvad lennukid, aga muidugi põnev mõelda ja unistada.

Milline oleks see transpordivahend, millega Sina tahaks tulevikus rännata?
Ma arvan, et minu eelistuseks jääb siiski laev (rong on ka päris mõnus!). Ei tea, kuhu laevad arenevad – kas tehakse neilegi läbipaistvad põhjad (pisikestel paatidel juba on) või tõstetakse vee pinnale liuglema. Vaevalt, et suurtele kruiisilaevadele kiirust juurde lisatakse. Kruiisitajate käest saab raha ju ikka pikemat sorti kulgemise eest, mitte siuh! ja kohal sõidu eest. Ja vevalt, et kõik sooviksidki a la LindaLine`ga sõita 😛 Mina küll ei taha..

Ükspäev arutlesime kodus, et eelkõige võiks valmis saada sellised autod, kus inimene enam ise juhtima ei peaks. Praegused uued autod pargivad end juba ise ja pidurdavad ohtu nähes, siit ei tohiks olla suur samm selliste autodeni, mis ise reisijad sihtkohta viivad. Paned marsruudi paika ja tema sõidab. Ei ületa kiirust, pidurdab valgusfoori ja sebra ees, ei põruta teisele autole tagant sisse ega kihuta kõvalteelt peateele ette. Ei tohiks olla raske sellist masinat ehitada.
Vat siis oleks turvaline liiklus 🙂 Isegi purjus juhtide probleem jääks ära. Ja bemmivendade probleem. Ja ülbete naisterahvaste probleem, kes sõidavad sul enne üle varba kui sebra ees seisma jäävad! Sellist pilti näeb tihti meie koduse bussipeatuse kõrval oleva sebra juures. No ei pidurda autod! Värske sebra on maha värvitud, tee ääres on kollase helkuriga märgid ja nemad lisavad sebrale lähenedes gaasi. Tihti on nii, et inimesed on juba poolel teel kui mõni tuleb ja veel üle sebra uhab. Vat siis tekib tahtmine maast kivi võta ja autole järele lennutada.. Piinlik mõte, aga vihale ajab. Peaks politseiga ühendust võtma ja soovitama neil sinna ülekäigule kaamera panna. Saaksid iga päev kobeda portsu eeskirjarikkujaid.

Näe – jälle kiskus viginaks ära 🙂
Igastahes liigub meil praegu Pärnus rong 🙂 Ilus rohelise-valge kirju. Pilet 3.- suurtele/2.- lastele. Porta juures on alguspunkt. Varsti algab Watergate ja siis hakkab ka veetakso sõitma.

2 thoughts on “Vaja veidi kiruda ja tulevikust unistada..

  1. Mina ei usu nendesse läbipaistvatesse lennukitesse ega läbi maa tuuma kihutavatesse kapslitesse. Ei tea, kas olen selleks juba piisavalt vana(43) või olen oma elus liiga palju ulmelisi, aga reaalselt mitte teostuvaid asju näinud-kuulnud. Ühelauseliselt – usun seda, mida näen.
    Aga see hommikune sundäratus – ma tean, millest kirjutad. Aga lihtinimene ongi ju see, kes kõik võimaliku välja peab kannatama. Kahju on muidugi, kui tänu turbatolmule sammal võimust võtab. Sellega on tegemist, et muru tagasi saada, me siin külvasime muru vist 3 aastat ja kakkusime sammalt. Hetkel on kena muru ja meil muretu…

  2. Kui ma Hansaplandis töötasin, siis öeldi mulle – kui sammal kasvab, las siis olla muru asemel sammal! Mis seal tõmmelda, nagunii tast muidu lahti ei saa kui pidevalt ränka vaeva nähes. Ja muru üleasanne on olla roheline lapp, seda teeb edukalt ka sammal 😛 Seega ma enam ei võitle samblaga. Aga tulikat kaevan küll, aga ikka tuleb tagasi! Sel on juurikas nagu naadil..

Lisa kommentaar

