Juba ammu mõtlesin, et..

..peaks ikka suurtest pulmadest ka kirjutama! Oli meil ju lausa vaba päev (ema organiseeris, et kindlasti telekat saaks vaadata).
Minu elu teised suured kuninglikud pulmad. Ühed eelmisel suvel kohapeal üle vaadatud, teised nüüd telekast. Loomulikult ma võrlden neid kaht pidu! Nii juhtub kõigega, millel/kellel on vähemalt üks “konkurent”.

Ma arvan, et suur osa ühes pulmas on pruudil. Alati oodatakse milline pruut välja näeb, milline on ta kleit, milline loor ja milline kimp. Aga mulle meeldib alati jälgida pruutide näoilmeid – millised tunded seal on.

Eelmisel suvel Victoria ja Danieli pulmas võis küll öelda, et Victoria küttis oma naeratusega selle päeva nii soojaks ja imeliseks. Ega me kohapeal olles teda ju palju ei näinud, aga hiljem telekast kordusi vaadates – Victoria lausa säras terve selle päeva. Vaatasin teda ja nägin – ta on südamest õnnelik! Need pisarad, mida nad Danieliga mõlemad laulatuse ajal silmist pühkisid, näitasid kui sügavad on nende tunded ja et see laulatus oli nende kahe jaoks – tähtsad ei olnud protokoll, kaamerad, äramõõdetud sammud. Tähtsad olid nemad kaks, õpetaja ees, oma laulatusel.

Mulle meeldis, et Victoria ja Danieli pulmas olid kuningannad ja printsessid kroonidega ja kuninglike tualettidega! See oli kui tõeline muinasjutt kuskilt aegade tagant, kui kleidid olid uhked ja printsid päästsid kuningatütreid lohede küüsist. Pikad kaunid kleidid, tiaarade sära, palju rõõmu ja naeru (publiku hulgas seistes oli vahva vaadata, kuidas pulmakülalised peale laulatust suurele rõdule tulid ja lossi ees seisvale  rahvamassile lehvitasid ja pildistasid 🙂 ).

Williami ja Catherine pulm oli hoopis reserveeritum. Selge see – meediakajastus oli selles pulmas ikka nii meeletult suur, et seal polnud vist võimalustki mõnd isiklikku liigutushetke püha toimingu vahele põimida. Võib olla kohutavalt raske, kui tead, et kõik ootavad sinult monarhia päästerõngast. Ma mõtlen Kate`i – ta ei ole lapsepõlvest saadik printsess, ta peab selle kõigega nüüd harjuma. Aga miskipärast ma ei kahtle selles, et ta saab suurepäraselt kõigi talle pandud kohustustega hakkama. Kate tundub olema just seda tüüpi naine, kes teab, mida tahab ja saavutab kõik selle.
Ülekandest jäi kõrva, et Kate`i vanaema oli soovinud, et nende perekond tõuseks klassilt võimalikult kõrgele ja nüüd on nad nii kõrgel, et ülevalpool seda astet ei olegi enam midagi. Inimesest ju Jumalat ei saa, eksole.
Ma loodan, et Kate`i otsusekindluse ja tahtejõu kõrval saab olema ka palju soojust ja lihtsat inimlikkust. Sellist südamlikkust, mida õhkub Victoria igast pilgust ja liigutusest. Et see ei tuleks püüdmisest, kohustusest ja näitlejameisterlikkusest, vaid südamest. Keep smiling kaob näolt kui väljast koju jõuad ja võid esinduskohustused unustada, aga südamest tulev naeratus ei kao, vaid läheb koju jõudes veel suuremaks.

Willi ja Kate pulmast jäid väga eredalt meelde kaunis kollane Kuninganna Elisabeth II, Kate`i venna väga hästi ettekantud piiblilõik ja õe Pippa särav naeratus. Samuti mitmed eriskummalised kübarad, proua Beckhami matuselise väljanägemine ja vist ka meeleolu ning teleülekande ajakirjanike karjatus peale suudlust: nii lühike!!!
Ahjaa – prints Harry närvisolek oli ka täitsa armas 🙂

 Mis ma mõtlen..
Rootslased võivad oma monarhia tuleviku pärast küll täiesti rahulikud olla – Victoriast saab suurepärane kuninganna ja Danielist igati väärt prints.
Ühendatud kuningriigi rahvas näeb lähemate aastate jooksul, kuidas hertsogina Catherine oma uude rolli sisse suudab elada ja milline valitsejanna temast saab. Williamil on kuningana ilmselt rohkem poolehoidjaid kui tema isal, Charles`il.
Õnne ja ilusat elu sooviks aga mõlemale noorele armsale paarile!


Järgmised kuninglikud pulmad tulevad siis juulis, kui abielluvad Monaco prints Albert ja Charlene Wittstock.

3 thoughts on “Juba ammu mõtlesin, et..

  1. Ma kippusin ka neid pruutpaare võrdlema ja tunnistan, et rootslased oma eheda meeleliigutusega pugesid rohkem hinge, kuigi ma muidu olen vaat et anglofiil. Aga eks pinge oli noorpaaril ka kindlasti meeletu ja tegelikult oli ju kena keik 🙂
    Kirjuta Eurovisioonist ka! (see on sõbralik palve, kuigi näeb kirjapildis välja nagu karm käsk 🙂 ) Siis teab, kes jälle teiseks jääb.

  2. 😛 Selle aasta Eurovisioonist tean ma meie laulu ja Rootsi laulu. Midaig olen veel kuulnud, aga need olid nii hirmsad, et ma tõrjusin need peast välja. Aga peale poolfinaale on ehk pilt selgem 🙂

  3. Sa oled nende kroonitud peade tegemistega nii hästi kursis ja oskad nähtust väga huvitavalt kirjutada. Minugi peas tekkis võrdlus, aga hoopiski noore tüdrukuna juhuslikult Tallinnas viibides Soome TV-st nähtud Diana ja Charles´i pulmadega. Oi kui imelikud tundusid mulle tookord need kübaratega tädid:P:P Maalapse asi…… William ja Kate meeldisid mulle igatahes väga.

Lisa kommentaar

