Liikumine on terviseks!

Äratus, kardinad akna eest ära ja vaade vastasmaja seinale.. Kollased laigud, st. et päike paistab! Aga toas on terve päeva paras pimedus. Sellises kohas elada küll ei tahaks, kus vastasmaja on nii lähedal ja toas pole valgust ollagi! Mis sest, et kesklinnakorter. Aknast lausa peab ilus vaade avanema!
Me oleme alati reiside jaoks hotelle broneerides raske küsimuse ees – milline on vaade, mis neist tubadest avaneb? Tavaliselt pole seda toa kirjeldustes märgitud. Vahel võib mööda netti hotellinime järgi otsides mõnd vaatega pilti leida. Enamasti tuleb siiski loota, et kui broneerimisel soovide lahtrisse kirjutada – palun ilusat vaadet, siis antakse hea vaade.
Tihti on hea vaate garantii kõrgema hinnaklassi toas. Seda garantiid me endale praegu lubada ei saa, nii et loodame heale õnnele!

Selle päeva matk algas käsitöölise unistuste käiguga – Panduroga 🙂 Mul ei ole kunagi sinna minnes täpset eesmärki, mida tahaks, aga pood hoolitseb ise selle eest, et kunded sinna oma raha jätaksid.. Seekord olin ma siiski üsna tubli, sest suutsin kõik uhkemustrilised paberipakid riiulitese jätta.
Palju lahedam oli Lynxiga suures tehnikapoes käia. Seal olid reas kõik Canoni kaamerad, nii et hea võimalus käes kaaluda (mõni oli ilma objektiivitagi jube raske!) ja võrrelda. Lõpmata ahvatlevad on ikka need videovõimalusega ja pööratava ekraaniga 600D aparaadid.. Eelmisel suvel Victoria ja Danieli pulmas tundsin väga taolisest ekraanist puudust! Oleks hea olnud üle rahva peade klõpsutada. Aga noh – umbes said ju ka täiesti ok pildid. 🙂
iPad2 oli letis ja proovimiseks valmis. Põnev asjake. Õhuke, kerge ja palju võimalusi. Moodne mänguasi ja kui kuskilt võidaks, oleks täitsa lahe. Aga osta pole ju mõtet kui on olemas läppar ja iPod.

Nii, veel üks naljaks pood, Stockhome, kus riiulis sellised kruusid:

Lynx ajas terve neljapäeva erinevates nõudepoodides taga tornina üksteise sisse käivaid kohvitasse. No kuskil ei olnud! Aasta tagasi olid kõik poed neid täis. Neil on tööjuures kruusipillajate seltskond, st. et tornist on järel veel vaid üks tass.
Täna oli õnnelik hetk, sest ma nägin ühel letil sellist tornikest! Teate, mis on mehele õnneks vaja? Ühte kohvitasside torni! Ja ta särab terve päeva, nii et päikest poleks vajagi 🙂

Sellist head leidu on vaja tähistada 🙂 Seega läksime Lynxi lemmikrestosse – kebabi ja pizzabaari aadressiga Kungsgatan 7. Seal on linna parim kebab! Ma ei tea, kuidas on Tallinnas või Tartus kebabiga lood, aga Pärnus serveeritakse kebabi pähe väikseid pakse lihatükikesi. Miks seda kebabiks kutsutakse, ei tea. Nimi peaks müüma? :S Normaalne kebab on rulli küljest spetsnoaga õhukeselt pügatud liharibad.
Igal juhul söömiskoha soovitus nr.2:

Kes kebabi ei taha (nagu näiteks mina), siis seal on ka väga maistvad pizzad.

Nii – tassid kotis ja kõhud täis. Nüüd Jarlaplani pidi Nybrokajeni äärde! See on absoluutselt mõnus koht, kus jalutada! Kõik need erinevad laevukesed ja kajakad ja vesi! Suurepärane..
Kuna hooaeg pole veel alanud, siis oli turistide möll liikuvate paatide ümber suur. Murdsime mäsust läbi ja saime lahedamasse ruumi jalutama.
Kuidas selline alus lainetusega püsti püsib?

Rootslased on tõelised kohvikute fännid! Suviti on need alati rahvast pungil täis ja isegi talvel istuti võimaluse korral tänaval, tekid ümber jalgade.

Jalutasime mööda Strandvägenit ja üle Djurgardeni silla. Peale silda keerasime kohe paremale ja kohtusime sellise puuga:

See ei ole ainult munapühadeks ehitud, ta on aasta ringi selline uhkeke 🙂
Niimoodi jalutades ja Vasa muuseumi lähedusse jõudes, tuli mul mõte – Lynx pole kunagi seda laeva näinud. Küll on tal jagunud selle kohta mitmeid rohkem ja vähem “mürgiseid” kommentaare, a la Rootsi laevaehituse häbiplekk jne 🙂 Keerasime ninad mastidega maja poole ja peale piletimüügi ning kolme! ukse läbimist olimegi kohal. Vasa juures. Ütleme nii, et isegi ülimalt uhkelt nikerdatud laevukese nägemine ei tekitanud Lynxis mingit austust 😛 Ta nentis vaid, et selge siis – kogu aur kuluski sponsorite kujude nikerdamisele, kirjuks võõpamisele ja nendega laeva ehtimisele. See, et ta vee peal püsima peaks, ei tulnud kellelegi pähe..

Muuseumis on arvutid, kus võimalik Vasa lasti erinevat moodi jaotada ja vaadata siis, kas laev oleks vee peale püsima jäänud või samuti külili keeranud, nagu Vasa seda tegi. Lynx toppis alumised kolm korrust kive ja rummi täis, läks laevaga merele ja muidugi jäi vee peale püsima ja ei läinud ümber.
Mulle tundub, et see süvendas veelgi tema arvamust, et tegu pole just asjaga, mida võiks uhkelt kogu maailmale eksponeerida.. Igal juhul kommenteeris ta peale seda arvutiharjutust, et ta saaks aru kui see laev oleks uhkelt maailmameredel seilanud ja siis, kui ta vanaks sai, oleks ta ümber muuseum ehitatud ja uhkelt kõigile näidatud. Aga nüüd?
Ma julgesin arvata, et ehk see laev ongi just sellepärast praegu nii populaarne, et neid ümber maailmamerede seilajaid ju jagub, aga paljukest neid on, mis peale esimest 500 meetrit kalade elu ohtu seadsid?
Ühesõnaga.. Vasa sai endale uue lipukirja: kalad – päästke end kes saab, Vasa tuleb!

Veetsime seal muuseumis pea kaks tundi ja jalutasime nüüd edasi. Paadikuuridest mööda, akvaariumi poole. Paadikuurid olid praegu veel kinni, aga kes suvel Djurgardenile satub, siis soovitame külastada – seal on näha ka see uhke kuninglik laev, millega Victoria ja Daniel oma pulmas sõitsid. Seda saab päris lähedalt vaadata ja näpuga katsuda.

Läksime Gröna Lundi kõrvale praamisadamasse ja sõitsime Djurgardenilt Skeppsholmenile. Armas pisike saareke, millel mitu-mitu muuseumi ja mille ümber seisavad uhkelt erinevad laevukesed. Vat need huvitasid Lynxi väga – esiteks olid nad muidugi suure meresõidu ajalooga (mitte nii nagu mõni teine…) ja teiseks igaüks omamoodi huvitav. Kes laevade vastu huvi tunneb, siis oleks se hea koht, kus jalutada – iga laeva juures on tahvel, kus tema ajalugu kirjas. Ka inglise keeles.

Kui seal õhtupoole jalutada, siis avaneb ka ilus vaade vastaskalda Strandvägenile, loojuva päikese mõnusas valguses.
Kuna need laevad on siin enamuses eraomandis ja paljudel elatakse aasta ringi, siis on igal laeval ka oma postkast. Postkastipuu näeb uhke välja:

Sellelt saarelt saab lahkuda Skeppsholmi silla kaudu – see on see kuulus Stockholmi kuldsete kroonidega sild. Saate ilusa pildi endast kuldkrooni kõrval, taustaks kuningaloss 🙂 Meie seekord ei saanud – päike oli vastu ja itaallased olid krooni vallutanud 🙂
Peale silda keerasime kohe paremale, sest seal seisid seekord need laevad, mis remondi jaaks Strömkajenilt ära toodud. Jõudsime pika jalutustiiru algusesse tagasi – Nybrokajenile. Õhtu hakkas saabuma, jalad olid väsinud ja kõhud jälle tühjad. Peale selliseid liikumispäevi mõtlen ma alati, miks mul küll sammulugejat küljes ei ole! Nii lahe oleks õhtul vaadata, mitu sammu ja kilomeetrit käidud sai 🙂

Keerasime ninad hotelli poole, käisime mandlipuude pargist läbi – päikseline päev oli veel rohkem õisi avanud! Ootame ja loodame, et pühapäeval näeme juba peaaegu täies õites alleesid!
Oleks pidanud tulema nädal aega hiljem.. Aga vabad päevad on ju just nüüd!

Pargis sättis enda õitsema magnoolia!

Kuna toidupood oli juba kinni pandud, siis hankisime õhtusöögi BurgerKingist. Juustuburgerid pole eriti head, kalaburger oli päris ok. Aga Hesbrugerile ei saa ikka ükski teine kett ligilähedalegi!

Õhtul oli telekas Indiana Jones 🙂

Siia lõppu panen ma pilte oma peegelduste seeriast – mulle meeldib ka sellepärast laevade vahel jalutada, et need värvid ja laigud, mis vee peale jäävad, on nii fantastilised! Tõeline sekundikunst!

4 thoughts on “Liikumine on terviseks!

1. Ma sain kõige mõnusamat kebabi ateenas. Pitta nimeks neil ja ma arvan, et see on samal põhimõttel. Samalaadne asi Istanbulis maitses kohutavalt, rasvane ja kergelt räpane tänavasöök. Nii et mu kebabilatt ongi ateena pitta.

2. Jeerum, mul on seda size-matters-tassi vaja!!! Ilma igausguse tagamõtteta oma mehele teekruusiks. Ma nimelt lõhkusin tema vana suuuuuure kruusi ära, aga meie kaubandusst enam selliseid liitriseid tasse ei leia 😦 Nii et tuleb Rootsi reis ette võtta, et oma mees ka särama saada.

3. Just want to say your article is as amazing. The clarity in your post is simply excellent and i can assume you’re an expert on this subject.
    Well with your permission let me to grab your feed to keep up to date
    with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding