Tegin täna midagi head!

See on hea tunne. Kui oled oma päevase heateo ära teinud.
Mina lõpetasin täna ajalehe Postimees tellimise.
Tõesti – hea tunne on!

Polegi vist vaja eraldi kirjutama hakata, miks ma seda tegin. Aga..
Ma EI SALLI kui kirjutatakse või väidetakse stiilis “anonüümne allikas väidab”, “info edastaja palus jääda anonüümseks”, “paljud arvavad nii”, “mitmed on seda öelnud” jne. Kui anonüümne allikas ei julge enda nime avaldada, kui “paljud” jäävadki ebamääraseks massiks ja kui ajakirjanik puhub praktiliselt mitte millegile toetudes üles terve riigi tagajalgadele ajava mulli, siis kaotab väljaanne, mis sellist skeemi toetab, minu jaoks mõtte.

Jutt on loomulikult Andrus Veerpaluga seotud nn. dopinguskandaalist.
Miks tõtatakse nii suure õhinaga nii paljudele inimestele haiget tegema? Omamata ühtki FAKTI, mis asja tõestaks.
On täiesti loomulik, et kui sportlane kasutab dopingut, siis see avalikustatakse ja sellest kirjutatakse. Kõigepealt saabub positiivne proovi vastus, alaliit vms. organ annab asjast ametlikult ajakirjandusele teada ja lehed kirjutavad artikli. Praegune seis on selline, et Koch & Co nägid huvitavat unenägu, kirjutasid sellest kõlava loo, mis häbi küll – MÜÜS hästi ja pole kellegi asi, mida tunneb inimene, kellele selle mulliga haiget tehti, tema perekond, tiim..

Andrus Veerpalu on üks selline sportlane, kes on ära teeninud äärmise austuse. Meeletu töörügaja, skandaalideta, rahulik ja tagasihoidlik inimene. Pakkus meile kõigile oma karjääri jooksul nii palju põnevust ja ilusaid hetki! Nüüd, kus ta suurest spordist loobus, peaks Eestimaal tema jaoks jätkuma nii palju austust, et kõigepealt selgitatakse faktid, saadakse kinnitus ja siis kirjutatakse.
Aga teine eestlane on oi kui magus suutäis ja mida kuulsam ja armastatum, seda rohkem tema nime skandaaliga sidumine müüb. Kivi meie kõigi kapsaaeda, kes me neid artikleid loeme, lehte tellime/ostame ja internetis pealkirju klikime.

Ei ole olemas Püha Lehma. Kui keegi on eksinud, peab ta selle eest vastutama.
Kui Andrus Veerpalu dopinguproov oli positiivne, siis peab temagi vastutama.
Aga kui Koch & Co puhusid selle mulli mitte millestki, siis ma loodan südamest, et nende karistus tuleb selline, mis laseb neil maitsta kogu seda valu, mis nad oma mulliga inimesele tekitanud on. Isegi kui tõesti ilmneb, et tegu oli positiivse prooviga – neid asju ei aeta nii. See on madal.

Tõenäoliselt peaks edaspidi igasugu auhindade jagamisel ettevaatlikum olema.. Mõnele mõjub kiitus hästi, aga mõni kaotab igasugused piirid ja viisakuse.
Uuriv ajakirjandus asendub üha enam lahmiva ajakirjandusega. 😦

Postimehe asemel hakkab meil käima Maaleht. Vaatame, millest seal kirjutatakse. Mõnenädalased tutvumised on igal juhul paljutõotavad.

Ja mina saan täna palju paremini magada kui eile!

4 thoughts on “Tegin täna midagi head!

  1. Mulle hakkas Postimees vastu juba siis, kui nad puhusid suure skandaali üles Wikileaksist ja kuidas siis hr Ideo käis mingite dokumentidega tutvumas. Nii nõme ja madal. Ja nüüd see Veerpalu asi. Postimees on varsti hullem kui Õhtuleht. Mina ka enam ei telli.

  2. Maalehe kohta võin seni ainult head öelda. See on ainus leht, mis meil juba aastaid käib. Neiu Kochi kohta niipalju, et jah, ilmselt hakkas auhind talle nii pähe, et peas asuvad muud olulised asjad pidid end koomale tõmbama ega funka nüüd enam nii, nagu peaksid. 😛

  3. Mul “Postimees” küll kodus ei käinud, aga nende veebiväljaannet olen juba ammu võrrelnud “Õhtulehe” omaga…ometi oli “Postimees” kunagi väga hea leht.
    “Maaleht” on mul juba mitu aastat koju tellitud ja minu arvates on see üks väärt leht!

  4. Ma tänan, et Sa oskasid kõik olulise ilusti kirja panna. Just samu mõtteid veeretasin viimasel ajal oma peas. Miks, miks, miks, peab hakkama vahtu keerutama enne kui kreem keedetud on????? Kas on ajakirjanikuls uur hirm mingi uudis nö maha magada ja siis kirjutatakse igaks juhuks juba kuulujuttudest??? Mul ei ole võimalik tellimust lõpetada, sest mul ei käi seda lehte kodus. Aga Maalehte ostan ja loen hea meelega, see räägib lihtsatest, asjalikest asjadest.

Lisa kommentaar

