Igasugust

Pidime sõitma Stockholmi. Emaga.
Iga aasta alguses saadab Tallink meile kinkekaardid ja need on vaja ju ära kulutada 🙂 Siis hakkasime mõtlema, et mida me praegu seal Stockis teeme? Ilmad on külmad, niisama ei ole tahtmist jalutada. Veeta terve päev šopates? Mul on viimasel ajal suur vastumeelsus igasugu ASJADE vastu.. Ma elaks hea meelega hotellitoas – seal on voodi, laud, tool ja riidekapp. Kogu muusika! Nii et šopata poleks ka tahtnud. Seega otsustasime, et ei sõida praegu kuskile.

Eile langes sülle ootamatu vaba päev. See sai küll kohe igasugu plaane täis, aga kodus olla on ikka hoopis teine tera kui tööl vahtida.
Toppisin ennast riidesse ja käisin postkasti juures. Estraveli ajakiri (Taimaa tundub nii huvitav!), Üks lipakas, mis tõotab, et “Võid kindel olla!” ja teine lipakas, kus soovitakse minuga lepingut sõmida.. Saaks need valimised juba läbi! Miks ma peaks uskuma, et järgmise nelja aasta jooksul mõni valmislubadus täidetakse? Vinduvad samasuguse sinise leegiga kui need reklaamid katla all..

Aga postkastis oli ka midagi head 🙂

Selle aasta esimene Postcrossingu kaart Saksamaalt 🙂 Tagi teemaks “Sweet things”. See isuäratav asjake kaardil pidi olema traditsiooniline Saksa maiustus, umbes nagu muffinid. Mulle meenutab see suve ja Stocki kanelbullareid.. 🙂 Zuckerschnecke pidi Saksamaal olema ka samas tähenduses kui “sweetheart” ingliskeelses maailmas.

*** *** *** *** *** *** *** *** ***
Homme avatakse Pärnu Jääfestival. Reklaam on olnud äge! Ettevalmistused ka – pidi tulema Rüütli tänavat kattev kergkatus, uhke konkurss oli, mitmeid huvitavaid töid laekus. Aga katust ei tule, sest raha ei ole. Ma arvan, et talvisel ajal purjeriidest katuse ehitamine olekski liig olnud – tuuled ja lumi oleksid oma töö teinud.
Aga tänane uudis, et jääskulptuure tuleb Lasteparki ainult 3 tükki oli küll üllatav!
Miskipärast kujutasin ma ette tervet skulptorite armeed, kes kõik kauneid läikivaid asjakesi voolivad.
2 nädalat tagasi käisime Helsingis loomaia rahvusvahelisel jääskulptuuride võistlusel. See oli küll kift – nii palju kauneid töid! Pilte saab vaadata SIIT
Peab ütlema, et soomlased on üks eriline tõug 🙂 Meie maale satub palju purjutajaid ja muidu kummalisi inimesi. Samas imestan ma alati kui Helsingis käime, millised mõnusad ideed neil on ja kui palju head silma. Just nimelt kujunduses! Asjad, mida nad on ise teinud ja müüvad laatadel, vaateaknad, fantaasiaküllased jääskulptuurid, postkaartide ja markide kujundused jne.
Sõbrapäevaks:

Ma ei taha üldse nutta ega halada. Mul on hoopis hea meel, et meile nii lähedal on maa, kust saab nii lahedaid elamusi! 🙂
Muide – Soomes postkaartide hulgas ringi vaadates olen tähele pannud, et enamus kaarte on Soome enda kunstnike poolt kujundatud ja joonistatud!.
Minu selle aasta lemmik sõbrapäevakaart, autoriks Virpi Pekkala:

*** *** *** *** *** *** *** *** ***
Minu üle-eelmises postis kirjutatud lemmikute needus on taaskord alanud!
Rein Rannapi laul, mida esitas Uku Suviste – “Jagatud Öö”, on Eesti Laulult kõrvaldatud. Kahju on! Ilus eestikeelne laul on. Ma ei saa aru ühest asjast – palju räägitud autoriõigused!? Kui Indrek Kalda tegi Indrek Hirve sõnadele laulu, selle plaadistas ja plaadid laiali jagas, siis kuidas on see võimalik, et sõnade autor asjast midagi ei tea?  See kõlab vargusena. Või sinisilmsusena, et nagunii ei saada sellest mitteametlikult välja antud plaadist midagi teada.
Nüüd on Eesti Laulu teises poolfinaalis 6 ingliskeelset ja 3 eestikeelset laulu. Mõned neist ikka väga imelikud..
Tegelikult olen ma nõus selle arvamusega, et kui valitakse Eesti Laulu, siis peaks kõik lood kõlama eesti keeles ja olema esitatud eestimaalaste poolt. Hiljem, kui võidulugu Eurole saadetakse, võib selle soovi korral ingliskeelseks teha. Kui ei jätku julgust eesti keeles lauda.

Mis on kogu asja juures positiivne – “Jagatud öö” on saanud kindlasti palju reklaami ja seda on kuulanud ka need, kes muidu sellele laulukonkursile mingit tähelepanu ei pööranud.
*** *** *** *** *** *** *** *** ***
Aga – naudime päikest ja võrratuid talveilmu!
Eriti mõnus on ennast akna all soojendada, sest päike juba kütab!
Kohe haigutama hakkav kass:

4 thoughts on “Igasugust

  1. Väga vahvad postmargid. See asjade mure on minul ka, just täna tööl oli sellest juttu. Eluks ei ole ju nii palju vaja, nagu mu ümber on. Aga juba ma mõtlen, et vajan uut panni. Tõsi, eelmine ost on pettumus ja lendab prügikasti. Ja uut kampsunit koon, seegi ju asi ja hakkab kapis ruumi võtma. Ja nii edasi, ja nii edasi. Aga ma püüan, et kui tuleb uus asi, peab mingi vana lahkuma. Kas Sina raatsid oma käsitööd minema visata või hoiad kõik nö arhiivikapis?

  2. Ausalt öelda “kaob” mu käsitöö kõik kuhugi ära, nii et ei olegi vaja midagi kuskil hoida. Saab vist laiali jagatud või kasutusse võetud.
    Ainuke, millesse uppumine mind ei häiriks, ongi käsitööstuff 😛

    Ester – pikad nahkkindad kätte ja sis on Pets kift jah 😛

  3. Pikad nahkkindad!!! OIMAIVÕI! OIMAIVÕI!! Tore kass see Pets ju, mis siis, et ainult kinnastega endale lähedale laseb!!! Tubli perenaine oled, et kiisul nii hea soe kodu on.

Lisa kommentaar

