Uus Aasta 2011!

Head Uut Aastat!

Ma olen seda sel aastal eriti palju öelnud 🙂 Ja mulle on öeldud. Tõotab tulla hea aasta – hoiame pöialt!

Jõulupidusid oli sel aastal lausa kolm! Kõigepealt 24. hommikul tööjuures – glögi (ajasime veekeedukannus kuumaks, peale seda oli kann katlakivist nii puhas, et lausa läikis!), salatid, kõrvits, kook. Pisikesed kingitused naaberpoodide rahvale.
Siis toidupoodi, koju, kapsas keema, riidesse ja surnuaeda. Tuiskas. Pärnu kesklinna sillal oli üks auto ennast risti keeranud, nii et liiklus seisis. Ootasin 20 minutit bussi, siis helistasin takso. Dispetšer ütles, et mul veab, et üks takso on ka ülejõel, muidu poleks olnud midagi saatagi. Selleks jaaks kui taksoga Tallinna maanteeni jõudsime, oli auto silla keskelt ära veetud ja Pärnu parem ja vasak kallas jälle ühenduses. Ema ootas Maximas ja murdis pead, mida mulle Jõuludeks kinkida. Oleksime äärepealt panni ostnud, aga siis meenusid mulle võrratud teekarbid, mida Maximatest saada on, nii et  – mul on nüüd imekaunis teekarp, selliseid võiks terve sari raamaturiiulis olla 😉

Mulle meeldib Jõulude ajal surnuaias käia. Vaikne ja rahulik, tulukesi täis. Seekord oli lumi nii sügav, et küünalde jaoks olid lume sisse kaevatud suured augud ja nii oli iga hauakivi ees kuldne sõõr. Armas ja rahulik. Mis sest, et lund tuiskas!
Jõuluõhtul bussiga kalmistult koju sõites tuleb mul ühes peatuses alati meelde, kuidas seal aastaid tagasi bussikontrollid peale tulid ja jaurama hakkasid. Jõuluõhtul! Mingi austus peaks ikka olema, eksole..

Kodus olid kapsad keenud ja Lynx oli kuuse üles pannud. Heegeldised kuuse külge, söögid lauale ja teleka ette. Lihtsalt hea oli olla! Ühest kingist ma juba rääkisin, aga muude asjade hulgas sain Lynxilt ka järjekordse raamatu “Minu..” sarjast – “Minu Neenetsimaa”. Kohe kui Islandiraamat läbi saab, hakkan lugema. Mulle nii meeldib see sari!
Ja siis veel Apollo kinkekaarte!
Ma pean selle ka kohe ära kirjutama, et vana aasta eelviimaseks päevaks oli mul kogunenud Apollo kinkekaarte 1000.- väärtuses. Raamatufännid teavad, milline mõnus tunne on sellise pakiga poodi minna! Keset poodi seistes meenus mulle jupike filmist “Üksinda kodus”, kus Kevin teatab mänguasjapoe omanikule, kes küsib, kust ta nii palju raha sai: “mul on palju vanaemasid”. Vat just selline tunne tekkis mul ka oma kaartidega.

Meie naabrite kaunis jõuluõunapuu ja meie tubase tähekese peegeldus aknal:

Järgmisel päeval kahlasime läbi suure lume tädi juurde jõulupeole. Rahvast oli tänavatel vähe. Sahamehed pidasid ka Jõule 🙂 Tädi juures oli armas nagu alati! Iga kord kui ma talle külla lähen, teeb ta sõrnikuid. Need on vapustavalt head ja kohevad. Ma ei jäta kunagi retsepti meelde, sest sõrnikud on miskit, mida ma saan vaid tädi juures! Vaatasime Celtic Thunderi Jõulukontserti, rääkisime muusikast ja sajast asjast. Mõnus!

26. panime kodutänava kopamehele pekki ja ta aitas meil aeda ja aiatagust lumeuputusest tühjaks vedada. Muuhulgas põrutas ka vastu väravaposti, nii et aialipid lendasid. Nüüd on värav veidi lääbakil ja ümbruskonna kassid ei pea meie aeda sissesaamiseks enam nii kõrgele hüppama.. Aga hetkel ei anna asja kuidagi parandada ka.

Kui Jõulud läbi, siis saabub sünnipäevade hooaeg: 26.12 Lynxi ema, 27.12 minu ema.
Lynxi emale saatsime kingipakid nii jõulu kui sünnipäevakinkidega, minu ema kutsus meid 27. õhtul väga heale kontserdile: Nele-Liis Vaiksoo ja Maria Listra. St. välja olid reklaamitud nemad kaks, aga tegelikult laulis täiesti võrdselt koos nendega ka Triinu Taul! Ja ausalt öeldes – meeldis tema mulle kõige rohkem 🙂 Ta on nii vahetu ja armas ja üldse mitte hirmus püüdlik ja nööri mööda käiv. Laval olevat inimest vaadates saad ju aru, kas ta annab endast kõik, et kontset kulgeks täpselt nii, nagu paberil kirjas või tuleb ta lavale ja lihtsalt on. Laulab ja suhtleb publikuga.
Sellepärast meeldisid mulle ka Urbide kontserdid, et nemad tulid oma teksades lavale, hõikasid vahepeal helimehele, et kuule – keera siia juurde! – ja lasid asjadel kulgeda, nii nagu juhtus. Miskipärast pole neid enam aastaid Pärnus näha olnud..
Ok, see kontsert. Mul tulid külmavärinad peale kui need kolm koos laulsid! Nii erinevad hääled kui neil on ja sobisid nii fantatiliselt kokku! Lisaboonuseks Olav Ehala muhedad vaherepliigid.
Väga mõnus kontsert.
Kodus õnnitlesime ema, andsime kingituse üle ja mõnulesime niisama.

Veel paar tööpäeva. Siis paar vaba päeva.
Käisime Lynxiga 30. Decoras ja ostsime omale dušikabiini 🙂 Lõpuks ometi jõudsime me kodus selleni, et viskame vanni välja ja paneme dušikabiini asemele! Kunagi oli see suur unistus – mullivann! Kujutasime ette, kuidas me seal lebotame – nagu filmis, vesi muliseb ja küünlad põlevad. Tegelikult ei põlenud selle vanni äärtel küll ühtegi küünalt. Aga palju sai kirutud, kui oli vaja kiirelt duši all käia ja selleks oli vaja jälle vanni ronida.
Huvitav, kas see on ainult meie pere kiiks ja teistes peredes, kus on vannid, lesitakse seal iga nädal?
Igal juhul on varsti sellega lõpp ja saab normaalselt duši all käima hakata!

Mis me oma linnaskäigul veel avastasime?
Nimelt on Port Artur II kolmandal korrusel nõudepood. Ja seal oli üleval suur silt: too oma vana pann meile ja saad uue 50% odavamalt! Lynx küsis müüjalt, mida nad küll teevad nende vanade pannidega ja müüja vastas, et panevad kasti 🙂 Igal juhul praadisin ma selle päeva õhtul pidulikult vana panniga viimased kartulid ja 31. detsebril käisin panni vahetamas. Ma ei mäletagi, mis tunne see oli kui panni külge midagi kinni ei hakka! Selle uuega ei hakka. Mmmmmõnus!!!

Viisime oma kroonimündid panka ära. Enne meid oli mündilugeja juures paar inimest, mõlemil väikese kilekotiga mündid kaasas. Meil ka kilekotis. Aga hiljem tuli sinna sappa veel rahvast, mõnel mündid plastist šašlõkipanges, mõnel karbikeses. Meie toodust ei sobinud masinale ainult üks 20-sendine. Kokku saime 279.80 krooni. 1,726kg.
Ehhh, mulle ei meeldi see eurovärk! :S
Kõigepealt loobume oma rahast, siis ehk oma lipust, keelt solgitakse nagunii igal pool täiel rinnal.

Vana-Aasta õhtul oli justkui nii palju aega! Vanasti oli ikka jube kiire, nüüd olime varakult laua taga ja telekavaatamiseks valmis 🙂 Toimus üks suur kanalite tapmine, sest kuskil ei olnud mdiagi sellist, millele oleks võinud pidama jääda. Õhtu naelaks sai Tujurikkuja Koit Toome klipp 🙂
Seal ajal kui Tallinna kohal UFO lendas, Eiffeli torn hõljus ja Ansip euroga lehvitas, olime meie  Lynxiga Vanaka silla peal ja vaatasime rakette. Rõõmus rahvas ja palju rakette! See on alati mõnus algus uuele aastale!

Aastavahetus oli sel aastal väga hästi planeeritud! Terve vaba nädalavahetus – 2 päeva jutti!
Laupäeval jorutasime emaga teleka taga. Viini Filharmoonikute Uusaastakontsert on alati see, mis meie aasta sisse juhatab! Need lillekaunistused, mis seda kuldset saali ehivad ja kaunid tantsijad! Muusika ja mõnusad dirigendid igal aastal. Lõpmata tore, et meilgi seda üle kantakse! Lisaks näidati sel aastal kontserdi vaheajaklipis ja Tallinnat.
Siis näidati Scarletti (ma ei mäletanudki, et ta selline tulehark oli! 🙂 ) ja siis veel midagi, mida ma enam ei mäleta.. 😛
Lynx oli asjalik ja käis kuuride katuseid lumest tühjaks lükkamas.
Täna hommikul vaatasime Alari Kivisaare Islandireisi ja läksime siis välja lund kühveldama. Lynx ronis maja katusele ja meie kühveldasime aias. Paljukirutud lumi 🙂 Ma armastan lund! Jah, teda pole varsti enam kuskile panna, aga lõpuks on ta meil ikkagi talviti maas! Ma mäletan, kuidas ma 3 aastat tagasi 5. jaanuaril tulbisibulaid maha panin! Vihma sadas, maas polnud lumekübetki ja peale sibulate mahapanemist sai veel veidi lehti kraabitud… Nii et kas me ikka vihkame nii väga seda lund? 😉

Just praegu oli sadamateel ilutulestik! Päris pikk ja paistis kenasti aknasse.
Homme on tööpäev. Harjumatu, sest igal aastal on meil olnud 1-2 nädalat jaanuari algusest vaba. Sanatooriumid on kinni olnud. Seal aastal pidi Tervises venelasi olema. Eks homme näis, kas keegi midagi ostma ka tuleb. Mingi kudumine tuleb igal juhul kaasa võtta.

Varsti kirjutan meie kassist ka. Pedrost->Pontšost->Petsist 🙂
Tänaseks piisab.

5 thoughts on “Uus Aasta 2011!

  1. Ma vaatasin ka Islandi saadet. Alguses oli soov hääl maha keerata ja siis oleksin tahtnud näha saadet ilma nende ülbete fotograafideta. Ma saan aru, et kohalikud ise pakuvad sellist teenust, et veavad turiste lindude pesitsuskohtadele aga no nii nõme on see asi ikka! Kogu aeg korrutas, et see on ikka inimesest puutumatu loodus jne ja ise trampis ringi nagu viimane päss. Oeh, kuis ma pahandasin! Kole kui masu sunnib kohalikke kõike ilusat rahaks tegema. Ja veel koledam on see kui turistil puudub respekt kohaliku maa suhtes.

    Meil on ka lumeuputus aga mulle ikkagi meeldib. Ma ei näe enam oma teeotsast maanteele, upitan umbes, et kas tuleb keegi või ei 😛

  2. Minule meeldib lumi, sest mina olen talvelaps ja igal aastal toob lume saabumine mulle pisut totakas õnneliku naeratuse näole. Ja täna hommikul tööle minnes muudkui naeratasin endamisi, sest lumi on nii ilus ja kui hästi ta lõhnab! Aga see, et mu abikaasal on seoses lumega hullupööra pingeline tööelu, vat see mulle nii väga ei meeldi… aga mis parata, püüan nende tunnete vahel toime tulla ja ikkagi ootan igal aastal talve. Tänan, et jagasid ma aastalõpumeeleolusid ja kirjutist kassist ootan huviga.

  3. Head ja ilusat uut aastat!
    Kuna tundsid muret, et keelt solgitakse igal pool täiel rinnal, siis ma ei saa ütlemata jätta, et Su tekstis torkavad silma Jõulud ja Vana-Aasta. See on nüüd küll puhas anglitsism, sest eesti keeles käivad need asjad siiani ikka väikese algustähega.

  4. Meie peres on need sõnad eluaeg käinud suure tähega! Jõulud kirjutas juba mu vanaema suure tähega – mitte, et ta oleks anglitsismist midagi teadnud, aga austusest Jõulude tõelise tähenduse ees. Ja Head Uut Aastat! on minu kirjapildis ka sellepärast, et lapsest saati oleme me nii kirjutanud kõigile kaartidele ja saanud ka palju kaarte, kus just nimelt niimoodi kirjas – ehk oli see soov kõigi kirjapandud sõnu rõhutada?
    See ei ole mul viimase aja lohakusest või anglitsismist tekkinud probleem 🙂
    Aga tänud tähelepanu juhtimast. Peab vist ennast parandama 🙂

Lisa kommentaar

