Desireega jõulupuud toomas

Laupäeva öösel vastu pühapäeva sadas taas lund. Mõnusat, paksu. Ja vahepeal tuiskas. Peent ja mitte nii mõnusat. 
Hommikul ärgates oli kõnnitee 5cm lumekihi all, päike säras ja lumi sillerdas vastu. Võrratu!

Lumeviskamine on meie majas defitsiittöö, sest igaüks tahab seda teha. Sel hommikul vedas minul ja nii ma läksin ja voolisin labidaga sirgeid lumevallide ääri, ühte käänakukohta terava nurga ja teise kauni laugja kaare. Jõudsin umbes väravani ja siis tuli pähe mõte – TÄNA on viimane päev, kui meil on võimalik kuuske toomas käia! Sest järgmisel nädalal oleme kõik kuni Jõululaupäevani tööl. Ühel aastal läkski nii, et viimasel õhtul enne Jõule otsisime kuuske ja krabasime lõpuks ühe Statoilist. Vedas – võrgust välja tulles oli puu ilus! Aga ei tahaks kuidagi sellist närvilist tormlemist.

Seega viskasin lume lõpuni ära, täitsin lindude söögimajad ja läksime Lynxiga kuuse järgi.
Kas see oli lihtne käik? Ei olnud!
Esiteks on Lynxil uus ja mõnus telefon. Tark ka – näitab täpselt ette, millist teed pidi kuskile minna tuleb. Niisiis alustasime me Desiree (no see on ta ametliku nime hellitusvorm 😉 ) nõuannete järgi oma reisi. Kõigepealt maja väravast välja, siis bussipeatuseni, üle silla (suur kaubalaev tuli just sadamasse). Ja siis tekkis esimene lahkheli minu ja Desiree vahel – mina olen käinud alati üht teed, Desiree näitas, et targem oleks minna teist teed – tuleb lühem!
Ok – erinevalt temast olid minul jalad all, nii et me valisime minu tee.
Mille me poole peal vahelduse mõttes vahetasime tema tee vastu.

Mulle meeldib eramajde rajoonides jalutada ja vaadata, millised on majad ja aiad!
Ma vahin ilma igasuguse häbita aedadesse sisse ja rõõmustan lahedate kujunduste ja kiftide majade peale. Vahel ei pane tähele ja jään seisma ja kellegi peenart või akent või aeda silmitsema. Siis käsutab Lynx mind edasi, sest tema on viisakas ja ei vahi võõraste inimeste elamisi.

Jõudsime võsa vahele (see ei olnud Desiree süü, sest me pidimegi sinna jõudma!) ja ma ei uskunud oma silmi – keset lumehange laiutas suur pajupõõsas, pajutibud okste küljes! Vapustav! Mõni on tõeline optimist ja peab Jõulude ajal Lihavõtteid..

Kuusemüügi koht, kuhu me sel aastal suundusime, oli Härma Kaubahoovis. Sinnakanti satumegi me tavaliselt kord aastas – siis kui kuuske on vaja. Bussiga läbisõidud, teel Tallinna poole, ei loe.
Juba varem jalutas üks mammi meile kuusekesega vastu, kui kohale jõudsime toppis üks perekond üht puud pagasnikusse ja teine perekond maksis just oma väljavalitu eest.
Tegime müügiaiale tiiru peale. Tundus, et sel aastal olid kõik puud hoolega latvu kasvatanud. Mõnel oli lausa meetrine oksalage ladvake. Suured puud ja pisikesed puud ja uskumatult rasked puud! Meie jätkasime oma mitmeaastast traditsiooni ja valisime selgi korral nulu. Kuusk lõhnab muidugi kuusemalt, aga okkavaba Jaanipäev maksab ka midagi, eksole.. Ja selgi korral olid kuused kuidagi hõredad. Meie aga ei kasuta palju ehteid ja karda, seega peab puu ennast ise rohkem ehtima kui meie hiljem lisame.
Nii – nulg käes, võrgutusmasinast läbi ja koduteed alga!

Nüüd järgnevad stiilinäited kuidas on hea nulgu transportida ja kuidas ei ole hea.
Nii jõuate puuga enne Jõule koju:

Nii veedate Jõulud hanges:

Aga kõige paremast variandist pilti ei ole, sest Desiree ise lumehanges ei seisa ja pilti ei tee. Variant selline: tugevam pool hoiab puu sabast ja nõrgem pool peast ja sammute mõnusalt koos, aegajalt puhkepause pidades.

Puuga kodupoole sammudes kasutasime seda marsruuti, mida Desiree meile pakkus. Ja üllatus-üllatus! Oligi otsem.. Oh seda häbi otsa.. Njahh.

Koju jõudes läks nulg kuuri alla aklimatiseeruma ja meie tuppa.
Ema oli sellesse päeva planeeritud jõulukardinate õmblemisega juba alustanud. Kass oli kadunud, sest õmblusmasina mürin oli talle midagi uut ja šokeerivat.

4. advendi tegemiste hulka kuulus veel leivategu. Seekord täitsa uue jahu ja uue retseptiga. Tõeline talujahu! Leib on ka hamba all selline tugev tükk, mitte peenikeste sakste siidine nakitsus, vaid kobe talupoja amps. Krobeline!
Kuna tainast tuli palju, siis sai 2 traditsioonilist leiba, üks puuviljade ja martsipaniga leib ja üks kakuke, kuhu lisasin leivataignale ka piparkoogitaigent. Täitsa hea tuli!
Lynx ütles viisakalt “huvitav”. 🙂

Üks asi veel, õigemini kaks asja, mis ma sel nädalal kaubandusest avastanud olen:
1. Farmi Pohla jogurtijook vürtsidega – ahhh kui hea!!!
2. Minu Müsli Eesti müsli – milline pakend esiteks! Teiseks on seal sees puha kodumaine kraam ja ma olen jälle üle hulga aja hakanud müslit sööma.

6 thoughts on “Desireega jõulupuud toomas

  1. Vahva kuusetoomise lugu. Meie saime ka Härmast ilusa kuuse. Tundub, et see koht on linnas kulsaks saanud, käiakse lausa teistest linnaotstest.
    Hi-hi, ma ei usuks ikka seda imemasinat, kodutee on, teadagi, alati lühem olnud. 😉
    Käisin kõik varemad postitused üle… oma kassikest ei ole sa näidanud. Palun, näita. Kindlasti on sul hulk vahvaid pilte temast. 🙂
    Ilusat jõuluootust!

  2. Kena, et ikka jõulupuu koju saite. Aga mulle jäi silma see lause – Lumeviskamine on meie majas defitsiittöö, sest igaüks tahab seda teha.
    Meie majas ka. Kui keegi kõrvalt vaatab, siis mõtelb ta kindlasti, et noored inimesed selles majas on küll lohed, aga tegelikult on asi nii, et kui minu 75 aastane äi näeb, et lumi on ära lükatud, saab ta päris pahaseks. Oleme siis talle selle rõõmu jätnud ja taevataat on ka selle eest suure lumehulgaga hoolitsenud.
    Varsti on jõulud.

  3. Mõnus kuuse koju toomise lugu. Aga jah, ma tahan ka teie kiisut näha!!! Seda müslit ma juba tunnen, aga vat see jogurtijook.. seda otsin järgmisel korral poeriiulilt.

  4. Ära hirmuta! Ma olen jah pilte näinud, kuidas kassid kuuse otsa ronivad.. Loodame, et meie oma seda ei tee. Lootus sureb ju teadagi, viimasena!

  5. No mul on kogemus ainult oma Liisuga. Varasemalt on ta muidugi üritanud kuusega üht-teist teha. Sel aastal aga panime kuused peale tuppa toomist kamina ette sulama. Siis sai kass oma uudishimu rahuldatud ja kõik “telegrammid” loetud. Praegu on pastoraadi kõik kolm kuuske kenasti püsti ja kassi poolt rüüstamata.
    Seega: lootust on :))

Lisa kommentaar

