Läkiläki :)

 Kevadel kurtis üks mu vanem sugulane emale muret – oli tal hea soe karvamüts, aga see on nii niruks kulunud, et ei saa enam kanda. Ema hakkas uurima, kust tänapäeval oleks võimalik üht korralikku läkiläkit saada. See ei olegi üldse lihtne! Räägitakse, et Kadaka turult saab kõike, isegi tanke, aga seal meil tutvusi pole.
Õnnelik juhus – ema rääkis sellest töökaaslastele ja üks vene mees teatas kohe, et neil on kodus karbis täiesti uus karvamüts! Kunagi kingiti, nemad ise ei kanna, nii et ta toob selle hea meelega meile 🙂
Tõigi.
Kas te suudaks vastu panna kiusatusele ja mitte läkiläkit pähe proovida?

Kunagi maksis see 133 rubla! Ema ütles, et see oli tol ajal ikka hiigelsumma. Kuupalk.

Varjude mäng meenutas mulle vana head Prostokvašino postiljoni.. 😛

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Tööjuures mängib raadio. Elmar 🙂
Tihti loetakse seal kulutusi kaduma läinud koerte või kasside kohta. Kuulutus umbes taoline:

Kaduma läinud pikakarvaline pruun kaukaasia lambakoer. Reageerib nimele Pontu.
Ära jooksnud valge isane kass. Reageerib nimele Mjäuu.

Siis võiks ju öelda ka nii:

See on minu ülemus. Tore mees, karm aga õiglane. Reageerib nimele Villu.
Siin on minu ämm. Kedagi ei kuula, aga reageerib nimele Maali.
Palun saage tuttavaks – minu abikaasa. Reageerib aegajalt nimele Artur.

Ühesõnaga – ma ei ole kuskil mujal kui Elmaris kuulnud, et öeldakse “reageerib nimele”, mitte “tema nimi on”. Võiks küsida, et kuidas ta siis reageerib? Kui kaukaaslane on plehku pannud ja ma teda hüüan “Pontu-Pontu”, siis millist reaktsiooni ma peaks ootama? Võibolla ta vihkab seda sõna (nime) ja reageerib nii, et kargab mulle püksisäärde? Et kui juba reaktsioonidele jutt läks, siis võiks edasi rääkida, millist reaktsiooni on oodata. Siis oskaks ise ka vastavalt reageerida.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Lõpetuseks üks pilt ühest Šveitsi linnakese lõbustuspargi atraktsioonist, mis oli pildi järgi otsustades üsna populaarne seni, kuni kohalik Titanicu klubi lasi selle ära koristada – liumägi “Uppuv Titanic”!

7 thoughts on “Läkiläki :)

  1. Selliseid nõukaajalostetud läkiläkisid või muud kraami on kindlasti paljudes kappides ootamas oma aega. Sellel mütsil vedas, saab tuulduma.

  2. Jaa, vaat, kui sa nüüd selle välja tood, siis on tõesti imelik, miks me ütleme: “… reageerib nimele… ” ??? Aga me oleme selle väljendiga nii harjunud.
    Meil tööjuures on üks Sveta ( nimest selge, et eestlane ta pole) ja eile lõunalauas rääkisime küpsetemisest ja tainastest ja siis ta ütles, et rääkimatta sellest, et eestlased kogu aeg muretsevad, näiteks lapsi, siis isegi tainas on teil “mure”.
    :-)))))

  3. Jah, see läkiläki tõesti sobib sulle või sina talle, ei saagi täpselt aru. Viimasel talvel, oli ju väga külm, kuulsin palju jutte vene aja läkiläkdest. Kel see sel talvel ikka olemas oli, see oli külma eest kaitstud. Aga selle regeerimise jutu kohta – kui kuskil hulgub koer või kass siis ma ei hakka küll katsetama, kas ta millelegi reageerib, eriti suure hulkuva koera puhul. Aga mina reageerin tavaliselt küll – vaatan, et kaugemale saan.

  4. Dagöl on üks laul sellest uppuvast titanicust (summer), huvitav, seal aga viidatakse õllesummerile.
    Saatpalu isegi kunagi midagi seletas ka, mis täpselt selle taust on. Üritan meenutada. Oli vist nii, et kohalik rahvas möllutas summeril, samal ajal kui üks vabatahtlik väljamaalane aitas siin tänavalapsi.
    Lihtsalt seos tekkis 🙂

  5. Appi kuidas ma lapsena vihkasin läki-läkit, meenutas joobes naabrimeest, kes selline karvaasi viltu pea ukse ees magas IRW

  6. Ma sain kohe mõnusalt naerda selle läkiläki varju pildi peale! Aitäh jagamast!

    Ning me kõrvallinnas on ka selline Titanic….
    Maksad 100 euri ja tuuakse ka sinu aeda. ;D

Lisa kommentaar

