Üllatus ja muud söögijuttu ka

Nädalavahetusel ütles mulle mu mees, et ma saan varsti ühe üllatuse. Ma küll küsisin kiirelt, et mis see on, aga ta ei läinud selle õnge ja ei lobisenud välja. Nipp on muidu selles, et kui inimesel on peas 101 mõtet, siis on ta peale oma “saad varsti üllatuse” lauset juba mõtetega mujal ja kui kohe kiiresti küsid, et millega tegu, siis lobiseb mõtlemata välja 😉
Aga mitte seekord.
Esmaspäeval tulime töölt ja mina näen juba eemalt – bussipeatuses minu mees, kilekott käes. Ta ei tassi tavaliselt midagi kotis. Miskipärast oli mul seekord lausa meelest läinud, et mind on ootamas üllatus!
Muidugi harutasin sealsamas peatuses koti lahti ja mis ma näen – minu lemmikpirukad, viis karpi otse Stockist! 😀
Just nimelt see sort. Peekoni ja brokoliga. Teised ei ole nii head.

Eellugu.
Avastasin suvise puhkuse ajal söögipoe külmkapist superhead Felixi valmispirukad. Sattusin neist niimoodi sõltuvusse, et ei söönudki hommikuti enam muud kui vaid neid. Kui teise puhkuse ajal tagasi Stocki jõudsime, siis oli minu jaoks kindel mats – hommikusöögiks pirukas!
Ära sõites võtsin kolm tükki kaasa ka. Kaks panin kiirelt nahka, kolmandat hoidsin kapis mingiks eriliseks puhuks. No näiteks vaba päeva hommikuks.
Juhtus nii, et minu mehe töökaaslane sõitis oma tütrega Stocki. Ja minu kõigele mõtlev mees andis talle pirukatellimuse kaasa. Uskumatu!
Ma vaatasin seal bussipeatuses ikka mitu-mitu korda koti sisse, et kas see on tõsi või miraaž 😛
Aitäh-aitäh-aitäh Kaja! 🙂

Nüüd on mu külmkapis selline armas pilt (ei, me ei ole hooletud kapisulatajad, lihtsalt külmkambri uks on katki ja kamber jäätub juba paari päevaga peale sulatamist):

Õigemini on seal tänaseks küll juba 2 karpi vähem. Karpide kõrvalt paistab minu absoluutne lemmikjäätis. 🙂

Armastus käib vist ikka kõhu kaudu, seega kui mind üllatati pirukatega, siis mina tegin oma mehele sünnipäevakoogi. Siiani on kinnitust leidnud üks fakt – ma oskan teha ühte kooki, teate küll seda küpsised-kohupiim-küpsised-kohupiim. Kihilist. Seal ei saa midagi puusse keerata.
Nüüd on teada ka, et ma oskan teha veel ühte kooki 😀 St. 2 tükki on juba välja tulnud. Teine oli parem kui esimene. Järeldus: oskan teha!
Kuskilt nestist ma selle retsepti talvel sain. Printisin välja. Ja panen siia kirja. Ausalt – igal juhul väärt küpstamist, sest kook tuleb mahlane ja mite liiga magus!

Mango, kohupiima ja toorjuustu kook

 

Põhi:
175 gr digestiivküpsiseid
80 gr võid

Sisu:
400 gr maitsesatamata toorjuustu
400 gr kohupiimapastat
1 dl suhkurt
2 tl vaniljesuhkurt
6 muna
2 purki (u. 840gr) mangokompotti
sidrunimahla.

*Retseptis kasutatakse mangopüreed. Mulle see variant ei maitsenud, mango maitset ei olnud üldse tunda! Mina kasutasin kompotti (Eldorado oma, oranžis purgis), tükeldasin lõigud väiksemaks ja tuli palju parem! Kui saaks mango vilju, mis ka küpsed oleks, siis see oleks vist parim variant!

Küpsised tuleb purustada ja segada sulavõiga. Pressida määritud koogivormi ja panna seniks külmkappi kui koogi sisu valmib. Seal ei ole mingit erilist kunsti – kõik see, mis koostisosades kirjas, tuleb kaussi panna ja kokku mikserdada. Peale mangode! Mangod lisad alles siis kui mikser on oma töö lõpetanud. Ja siis segad ettevaatlikult, et puuviljatükid plögaks ei muutuks.
Ahi on vaja kuumutada 160 kraadi peale.
Võtad põhja välja, valad sisu vormi ja ahju. Retseptis oli kirjas 1 tund ja 15 minutit. Mina lasin 1 tunni ja 35 minutit. Oleneb ahjust jne.
See kook peab enne söömist täielikult jahtuma. Tegelikult on nii, et järgmisel päeval on ta veel palju parem kui päris värskena.

Nii et – head isu!

*jah, ma kirjutan sellest eelmise posti öötööst ka, aga tsipa hiljem 😉

4 thoughts on “Üllatus ja muud söögijuttu ka

  1. See kook oli tõesti väga-väga hea.
    Mul oli ka suur rõõm selle tegemisel osaleda ning kõik need küpsad pudiks teha.

  2. Vat sellised üllatused teevad hingele pika pai. Ja koogiretsept lausa nõuab, et minagi seda prooviksin. Mis Sa arvad, kui meie kodupoes mangokompotti ei ole, kas virsikukompott sobiks ka või pole siis mõtet katsetadagi?

  3. Ma olen kindel, et virsikukompott sobib suurepäraselt! Miskipärast ma arvan, et purgivirsikutel on rohkemgi maitset kui siirupis olevates mangodes 😉
    Ester – tänud küpsiseid pudistamast! Ilma sinu abita oleks ma hirmsasse ajahätta jäänud!

  4. See pirukas näeb tõesti isuäratav välja. Mul on endal ka üks retsept, mis on umbes sarnane, ehk, et panen sinna brokkolit-sinki-kukeseeni-sibulat-juustu, nagu parajasti kapis on. On ka väga-väga maitsev ja sööks teda tõesti iga päev. Kui kunagi kohtume, teen sulle maitsmiseks. Äkki sobib see aseaineks, kui Rootsi oma külmkapist otsa saab. 🙂
    Ja su mangokoogi retsepti printisin juba välja, kui õunauputus lõppeb, siis teen seda kooki.

Lisa kommentaar

