Gdanski loomaaed ja Sopot

Eilse päeva ooperihelid kõrvus helisemas 😛 asutasime endid väidetavalt Poola kauneima loomaaia poole teele.
Otsustasime, et ei raiska kallist aega teise linna otsa rongijaama minekuga ja sõidame loomaaeda taksoga. Meie õnn – nii kui hotellist välja astusime, saabus sinna ette takso, kust klient välja tuli.
Saime hea linnaekskursiooni 🙂 Vanalinnad on Poolas tõesti kaunid. Samuti uued elamurajoonid. Aga nende vahele jäävad tõelised rääbakil nõukaaegsed äärelinnad, täis lagunenud krohviga poode ja räpakil elamuid. Nii nagu meil veel 20 aastat tagasi oli. Ja küllap on pisemates kohtades praegugi.
Takso kilomeeter maksab Poolas 2.70 žl kuni 5.80 žl. Võibolla leidub ka kallimaid. Meie saime õnneks kõige odavama.
Gdanski loomaaed on tõesti kaunis. Suured vabad alad peaaegu kõigile loomadele. Kaamlitel aedikuks vaid kaks elektrikarjuse traati – eemalt paistis, et nad jalutavad lausa vabalt ringi! Kui oleks tahtnud, oleks nad saanud teha väikese hüppe ja laiali kapata.
Miskipärast oli see aga juba teine koht, kus ilveste elamiste arvelt kokku hoiti. No ei olnud suur puur! Kaks mõnusat unist ilvest oli aga täitsa olemas. Magasid puude otsas olevatel platvormidel, käpad üle äärte ripakil. Korraks pilutasid silmi ka, aga uni tundus olema õige magus! Käisime neid õige mitu korda vaatamas, nad olid vaid külge keernud 🙂

Hülgeid on alati lahe vaadata. Need on isegi magades lahedad kui haigutavad ja ringutavad ja loivaga kõhule patsutavad. Tavaliselt on ka karud ärksad ja paterdavad ringi, aga siinsed põõnasid mõnuga. Ahvid pole meile kummalegi kunagi huvi pakkunud, seega jätsime selle puuririvi vahele ja läksime otse eeslite juurde. Mõnusad tegelased! Isegi aediku ääres liigutasid nad isepäiselt kõrvu ja vahtisid trotslikult rahvast 🙂 Hiljem krõmpsutasid ettetoodud heinu, ise kapjupidi heinanõus.

Ma pean ütlema, et selleks reisiks on mul igasugu loomaaedadest küll kõrini! Ükskõik kui kaunid ja huvitavate loomadega nad on. Aitab!!! Kolm linna ja kolm loomaaeda.. Uhhh!

Seega – Sopotisse!
Sopotis oli kaks eesmärki – jalutada kuulsal Sopoti muulil ja näha Hullu Maja 🙂

Jõudsime ranna lähedale ja võtsime kohe suuna vee poole. Möödusime tõeliselt uhkest hotellist Grand Hotel. Imelise aiaga ja iga akna taga olid pelargonipotid. Aed oli aiaga piiratud, nii et võõrastel sinna asja polnud. Seega jalutasime aia taga ja tegime pilte nagu paljud teised.

Siis keerasime ninad ranna poole. Katustega rannatoolid 🙂 Need on kuidagi nii vanaaegsed ja härrasrahvalikud! Rannatoolid, valged päikesevarjud ja suure tumeda pilve taustal särav Sopoti muul! Uhke! Võtsin kingad jalast ja sahistasime mööda liiva. See oli külm ja märg, aga ikkagi kuulsa kuurorti liiv 😉

Jõudsime muuli väravateni. Kõik kohad olid merevaigumüüjaid täis – kas see kõik oli tõesti merevaik või värvitud plastmass? Leedukast onu jutud, kuidas tänaval turistidele “merevaiku” müüakse, on mind selle asja suhtes jube ettevaatlikuks teinud..
Sättisime endid muuli piletisappa – see läks kiirelt ja üks pilet maksis 3.80 žlotti.
Lootsime, et jõuame enne suure vihmapilve kohalejõudmist muulil ära käia, aga looda sa! Kohe varsti hakkas tibutama ja siis üha kõvemini sadama. No elamus ju seegi! Eemal sähvatas paar välku ja müristas. Muul tühjenes inimetest. Meil olid vihmakiled kaasas, seega tirisime need selga ja otsustasime, et kord alanud vihm peab kord ka lõppema. Seega ei lähe me muulilt minema! Üks hea asi oli selle vihma juures ka – suveniirimüüjad pakkisid oma asjad kokku ja muul jäi täitsa mõnusalt tühjaks 🙂

Varsti jäi vihm tõepoolest järgi. Inimesi voolas uuesti jalutama ja meie vaatasime, et muuli otsast saab laevaga Gdanskisse. Kell 19:30. Pilet maksab 30 žlotti. Mõtlesime, et eks näis, võibolla sätimegi endid sellesama laevukese peale.
Lasime muulilt jalga. Läksime otsima Hullu Maja. Teepeal möödusime ka vaatetornist, aga Gdanski kirikutorni ronimine oli veel liiga hästi meeles 😛 ja meist jäi see vallutamata.

Hull Maja asub otse keset peatänavat. On kauakeskus ja suviti suht märkamatu. Ma olen suur puude kasvamajätmise eest võitleja, aga olgem ausad – selle maja ees kasvav pärn on küll täiesti vales kohas ja nullib vinge arhitektuuri täiesti! Selle kallale oleks paari kobrast vaja, nii arvas minu abikaasa 🙂
Minu tehtud pilt:

Mulle saadetud postkaardi pildi saan üles panna kui olen koju jõudnud. Siis on näha, mis ma mõtlen kui ütlen, et see puu peaks kasvama metsas!

Otsisime söögikohta, maandusime lõpuks McDonaldsis. Päike oli paistma hakanud ja meie mugisime õues oma burgereid kui äkki hakkas lähedaloleva kiriku tornist kostma Mendelsohni Pulmamarss! Kirikukellade esituses oli see küll väga uhke! ägime oma istumise kohast kiriku ust ja sealt tuli välja palju pidulikes riietes inimesi ja lõpuks ka pruutpaar. Neile visati roosi õielehti ja riisi. Külalistel olid suured lillebuketid ja kingitused. Kiriku kellad mängisid ja meie burgerisöömine oli kohe kuidagi pidulikum 🙂

Mina kirjutasin kaarte koju ja Indoneesiasse. Lynx uuris turistibrošüüri ja leidis, et kuskil linnas pidi olema koht nimega Skansen, kus näha mingid vanad linnamüürid jms värk. No – lähme otsime üles! Tänava, kus need asuma pidid, leidsime üles küll, aga mida ei olnud, olid müürid! Oli vaid miski suur poolakeelne plakat, kus peal sõna Skansen ja miski jutt. Otsustasime, et küllap on müürid remondis 😛

Läksime hoopis teepeale jäänud kassinäitusele!
Oh kui vinged kassid on sordi Maine Coon esindajad! SUURED! Lausa hiiglaslikud kassid. Muidugi ka vägevalt karvased. Aga igati võimsad. Sinised Britid olid ülimalt rahulikud ja üldse mitte ümbritsevast huvitatud. Üks vaene suur kass, keda kohtunikud parajasti laual väntsutasid, kirus kõike kõva häälega. Ikka mäoooo ja mäooooo!
Huvitav, miks ükski neist kassidest oma kiusajatele küüntega ei äianud? Tõukassid ei tee seda? Mu emal tööjuures kostil käiv kõuts peksab küll iga päev mõne paitamisega liiale mineva soomlase läbi..

Leidsime sellise lindude ühiselamu 🙂

Kuna Skanseni otsingud ebaõnnestusid, siis võtsime suuna mere poole tagasi ja avastasime sealtkandist pika mõnusa promenaadi. Jalutasime, hingasime mere ja grillirestoranide õhku ja jõudsime taas uhke Grand Hotelli ja Sopoti muulini. Otsime uuesti muuli piletid ja nüüd saime nautida seda päikesepaistes.
Ilus-ilus! Ja kui romantiline võib see koht olla sügisel kui ahvast on vähe ja muulituled põlevad!
Tundub, et ma ei armasta suuri rahvahulki, vaid naudin võimalust jalutada inimtühjades kohtades 🙂

Saabus meie laevuke. Sopotisse tuli palju rahvast aga Gdanski poole sõitis vähe. Nii saimegi mõnusad kohad otse laeva ninas. Ja me ei kahetse hetkegi, et valisime tagasi just laevatee! Sissesõit Gdanskisse läbi kaubasadamate ja laevaremonditöökodade on nii lõpmata põnev ja pikk! Suured kraanad, ehitamisel olevad laevad. Vanad, lagunenud sadamahooned. Ja siis saabumine Gdanski vanalinna südamesse.
Väga mõnus tund aega!

Tänu Dominikaani päevadele oli suure laada kõrval ka muid meelelahutisi. Üks neist näiteks otse sadamakai ääres toimuv benjihüpe. Oli neid, kel närvid üles ütlesid ja kes hüppeni ei jõudnud. Aga rohkem oli neid, kes julguse kokku võtsid ja hüppasid. Seda oli lahe vaadata. Kuidas inimene ülevalt alla sajab ja kuidas ehmatus on nii suur, et alles peale teist-kolmandat kummiga üles-alla kõlkumist kisama hakkab.
Meil oli pikk päev olnud, mereõhk tegi uniseks, seega suundusime hoteli.

Hotelliaknast nägime veel kuidas südaöö paiku paadid, sees põlevate tõrvikutega inimesed, trummipõrina saatel merele sõitsid.

3 thoughts on “Gdanski loomaaed ja Sopot

1. Tulin täna kohe ametlikult su reisimuljeid lugema, tegin mõnusa äraolemise 🙂
    Tahan sind lausa tänada, et seda reisipäevikut pead. Aitäh! Niivõrd hea lugemine ja palju saab teada.

2. Tõesti mõnus reisipäevik. Olin kaua aega arvamusel, et Poola on maffioosode pärusmaa, sealt sõida läbi või soomukiga aga nüüd tean, et see on kaunis ja kultuurne maa, mida tasub enda jaoks avastama minna. Aitäh!

3. Olen eelöelduga täiesti nõus. Väga hea reisikiri. Salamisi loodan, et saan Poolast veel miskit lugeda.