Puhkus vol.2

31. juulil algab meie suvepuhkuse teine osa.
Kuidagi ruttu jõudis kohale! Eelmist sai oodatud päevi lugedes, see on kohe platsis, aga tegemisi enne ärasõitu tundub olema nii palju ja “tunnet” ei ole üldse!

Ma pean oma eelarvamuse siia kirja panema. Just praegu. Sest hiljem on see arvamus tõenäoliselt kardinaalselt muutunud.
Me lähme Poolasse. Ma olen lugenud ja kuulnud, et poolakad, nii nagu ka leedukad, ei suhtle vene keeles. Põhimõtte pärast. Ja nad ei suhtle ka inglise keeles. Sellepärast, et ei oska. Seega mõtlen ma praegu hoolega selle üle, kas minu joonistusoskus on nii hea, et neile selgitada, mida ma saada või leida tahan..
Ema kinkis meile eesti-poola vestmiku 😛

Ütleme nii, et internet ei ole alati parim asi, sest kui sealt midagi otsima hakata ja süveneda inimeste kirjutistesse, siis leidub seal palju kõhedusttekitavat.
Üks asi, mis silma jäi – rongid on iidsed ja neid on perroonidelt pea võimatu üles leida. Meie peame aga 2x rongiga sõitma.
Varssavi -> Torun -> Gdansk (Sopot)
Selline on meie Poola marsruut.

Aga üks hämmastav asi ka!
Ööbime Varssavis hotellis Marriott. Majutust otsides olid seal soodsad hinnad, seega saime hea toa hea hinnaga otse kesklinnas. Juba tuba broneerides tundus asi eriti uhke, kuna lasti valida nii toa asukohta (kõrgemal, madalamal, lifi lähedal jne). Samuti võis valida, milliseid patju soovid – sulepatja, villapatja, mingit muud kummalist patja. Ja voodi tüüpi sai valida. Ühesõnaga, me olime mõne asjaga suht plindris. 😛
Eile sain meilile kirja, kus tuletati meelde, et oleme nende poole teel ja saadeti meile Varssavi 10 päeva ilmaprognoos, sündmuste kalender, poodide nimekiri jne. Samuti pakuti võimalust, et meid ootab lennujaamas auto koos juhiga, kes meid hotelli ära toob!
Seda võimalust me igal juhul kasutame.
Kasvõi juba sellepärast, et näha oma silmaga seda pilti, mida nii paljudes filmides nähtud – kuidas nokamütsiga ülikonnas mees seisab lennujaamas, nimetahvel käes 😀
Teisalt – on alati hea kui ei pea kohvritega võõras kohas seiklema. Jõuad mõnusalt hotelli, ei ole vaja trolliaknast välja vahtides tänavanimesid jälgida ja paanitseda kuna maha karata, kuhu ja kuna astuda jne.

Põnev!
Ja tsipa ärritav..
Mida peaks Varssavis kindlasti vaatamas käima? Kes on käinud ja tahab soovitada?

6 thoughts on “Puhkus vol.2

  1. Mind on korduvalt oodatud nimetahvel rinnas … see on armas jah. Eriti, kui maandud poolunisena kuskil Malaisia lennujaamas kell 03.00 öösel. 🙂

    Poolas olen olnud ainult läbisõidul, seega pole eriti tark, aga mäletan sõbranna rääkis mingist soolakaevandusest-muuseumist Varssavis vist. Et oli põnev koht olnud.

  2. Vanalinn kindlasti, nädalavahetuse ajast mäletan pikki laulatusjärjekordi kirikute uste taga. Nii kummaline oli, inimesed abielluvad ja mitte vähe :D.
    Poolakad on imelised, mul on praegune ülemus Poolast ja mitmeid kolleege. Ma olen väga rahul, hea huumor ja suur hing. Noorem põlvkond räägib ka inglise keelt vabalt, nii et valige mõned nooremad ja öelge kohe, kust te tulete.
    Warssavas peaks olema loomaaed, mul on nagu meeles kuskilt. Käinud kahjuks ei ole. Mu senised sõidud on olnud tööalased ja siis ei näe eriti palju. Turule minge ka 🙂

  3. Hihihhh – sa mõtled seda suurt Varssavi ööturgu? Olen aastaid tagasi käinud – sõit oligi vaid selle eesmärgiga ja kogemus missugune – mituteist tundi ainult sellepärast Eestist Poola ja samapalju tagasi, et neil turgudel käia. Õudukas!
    Aga päris taluturul tahaks küll käia!
    See soolakaevandus on minu meelest Krakowi lähedal, Wieliczka soolakaevandus. Olen pilte näinud – vapustav koht! Aga sinnakanti me ei jõua seekord.

  4. Maanteeäärsetes söögikioskites sai küll vene keelega hakkama, linnades tuleb vist tõesti nooremaid inimesi otsida ja needki ei pruugi tõesti inglise keelt osata. Ja ei mingit paanikat, kui nimesildiga mees pole just seal seismas, kus ootate.. Kuskil lennujaamaa piires võib ta ikka olla, või siis teel lennujaama poole (omast kogemusest hotellide transfeeri puhul.) Varssavis kah vaid läbisõidul olnud, esimesena tuleb meelde, millised suured rahvahulgad pühapäeval kirikutesse kogunesid. Igatahes jään taas kord päevikut ootama, Poola tundub ka endale väga ahvatleva sihtkohana.

  5. Külastasin just hiljuti Leedut ja võin kinnitada, et niipea, kui nad teie Baltikumi-päritolu tuvastavad, võtavad nad kasutusele vene keele. Ehk kehtib see siis ka poolakate osas. Inglise keelt rääkisid, jah, noored meelsamini, aga üks Nida suveniirimüüja oli isegi eesti keelt õppinud, see oli küll armas 🙂
    Kena reisi teile!

  6. Ma olen järgnevatel päevadel nagu üks suur silm ja kõrv teie puhkusememuaare lugemas!

Lisa kommentaar

